חדשות הארץ

יו"ר ארגון נכי צה"ל: החלטנו לצאת למאבק שטרם נראה במדינת ישראל

לרגל אירועי יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולת האיבה אשר מתקיימים היום (שלישי) בכנסת, השתתף יו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קליימן בדיון בוועדת העבודה והרווחה, בדיון בוועדת החוץ והביטחון ובאירוע באודיטוריום לציון יום ההוקרה.

בוועדת העבודה והרווחה בירך קלימן על השינויים שעבר הביטוח הלאומי בכל הנוגע לטיפול במקרים של טראומה וחרדה וביקש ליישם שינויים דומים גם באגף השיקום במשרד הביטחון. בנוסף, התייחס קליימן לכוונה להקפיא את תגמולי נכי צה"ל ואמר: "קיבלנו החלטה לצאת למאבק שטרם נראה במדינת ישראל, אני מקווה שמישהו יתעשת ויעצור את זה. הפגיעה בחוסן הלאומי נראית פעם אחר פעם. האזרחים במדינת ישראל לא פראיירים ואם יראו שלא מטפלים בילדים שלהם, התוצאות יהיו הרות אסון".

בוועדת חוץ וביטחון שהוקדשה לבתי הלוחם ותפעולם, אמר יו"ר ארגון נכי צה"ל: "לצערנו, מדינת ישראל כמעט ואינה מממנת את פעילות בתי הלוחם. נכי צה"ל הם אלו המממנים את עלויות השיקום של עצמם, בסיוע תורמים נדיבים ואילו מדינת ישראל מממנת רק 17% מעלויות השיקום ותפעול בתי הלוחם. הדבר דומה לכך שניצולי השואה היו מממנים בעצמם את עלויות תפעולו של יד ושם. נכי צה"ל המציאו את בתי הלוחם, אין לבתי הלוחם מקבילה בשום מקום בעולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"עליכם, חברי הכנסת ומקבלי ההחלטות," הבהיר קלימן, "חלה האחריות לעזור לנו להמשיך ולתפעל את בתי הלוחם, בוודאי בשנת הקורונה בה ירד באופן דרמטי היקף התרומות לארגון. מדינת ישראל חייבת לקחת על עצמה לפחות מחצית מעלויות תפעול ואחזקת בתי הלוחם".

בנוסף, הוצגה היום בכנסת תערוכת ציורים פרי מכחולם של פצועי ופצועות צה"ל, בחסות ארגון נכי צה"ל.

צילום: ארגון נכי צה"ל
צילום: ארגון נכי צה"ל

Back to top button