צבא וביטחון

מאות חיילים יתפרסו ב- 4 ישובים ויבצעו כ- 15 אלף בדיקות קורונה

שר הביטחון בני גנץ סיים לפני זמן קצר (שלישי) הערכת מצב עם מערכת הביטחון בנוגע להחמרת מצב התחלואה בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף, עוזר השר להתגוננות וראש רח"ל (רשות חירום לאומית).

במסגרת הערכת המצב, אישר שר הביטחון את מבצע "ההר הירוק" הצפוי להתחיל מחר למשך שלושה ימים ביישובים עין קיניה, בוקעתא, מסעדה ומג'ד אל-שמס. במסגרת המבצע, ייפרסו מאות חיילי פיקוד העורף ואנשי מערכת הבריאות ברשויות אלו, על מנת לבצע כ-15 אלף בדיקות שיקיפו את רוב התושבים, תוך הפעלת מאמצי הסברה, סיוע של אלפי סלי מזון באמצעות תכנית "אנשי חיל" לבתי המבודדים ופעולה משותפת עם ראשי הרשויות ואנשי הדת.

עוד הנחה שר הביטחון להגביר את האכיפה כנגד כניסת אזרחים ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית, בדגש על סופי השבוע, ולפעול להעברת ציוד רפואי הכרחי ליהודה ושומרון ורצועת עזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון קיבל עדכון על הגברת המאמצים לבדיקות קורונה לחיילי צה"ל, בדגש על המתגייסים, וכן על מבצע חיסוני השפעת במסגרתו ניתנו חיסונים עד כה ל-90 אלף חיילים.

בהערכת המצב סוכם כי יש לבחון עד סוף השבוע את היכולת להמשיך בפתיחת המסחר לאור העלייה בנתוני התחלואה, מתוך הנחה כי מערכת החינוך תישאר פתוחה. עוד סוכם כי מערכת הביטחון תציג המלצות למאמצים המרכזיים הנדרשים לקראת תחילת חג החנוכה, בדגש על הסברה ומניעת התקהלויות.

ארכיון. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח