חדשות הארץ

"מה שנסראללה ואלפי קטיושות לא עשו, אסור שמשרד הביטחון יעשה!"

עשרות עובדי מאפיית "לחמנו-מאפיה מרחבית" מקריית שמונה יחד עם ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן וסגניו יורם ממן ויהודה חיים הפגינו היום (שלישי) מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין במחאה על כוונת משרד הביטחון להפסיק את הזמנת הלחם מהמאפייה לבסיסי צה"ל בארץ, דבר שיביא לסגירת המאפיה הצפונית ופיטורי העובדים.

המאפיה בקריית שמונה פעילה כ-70 שנה ומספקת לחם לבסיסי צה"ל בכל הארץ. זוהי הכנסתה הכמעט בלעדית. לאחר שמשרד הביטחון יפסיק את ההתקשרות עם המאפיה, היא צפויה לסגור את שעריה ולשלוח 150 עובדים למעגל האבטלה.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן, אמר: "המאפייה המרחבית מהווה את אחד מהסמלים התעסוקתיים בקריית שמונה ומפרנסת מאות משפחות מקריית שמונה ויישובי הגליל המזרחי. אלפי קטיושות שנורו בעבר על העיר לא עצרו מעולם את המסועים של הלחם ואת עבודתם הנאמנה של עובדי המאפיה המרחבית, גם תחת אש וללא מיגון והכל כדי לדאוג לחיילים הלוחמים בחזית. מה שאלפי קטיושות לא עשו, אסור שמשרד הביטחון יעשה!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לא אתן יד לסגירת המאפייה המרחבית! אסור לנו לחזור לתקופת 'לחם עבודה'". הוסיף ראש העיר. "אסור שהמאפייה תיסגר ומאות משפחות יאבדו את מקור פרנסתן. מספיק לנו שאלפי משפחות מהעיר והאזור נמצאות בחוסר ודאות בשל התפשטות נגיף הקורונה, כך שאסור להכניס למעגל הזה גם את מאות המשפחות שמתפרנסות מהמאפייה המרחבית ונמצאות כיום בחוסר וודאות כלכלית".

גלעד אהרונסון (50), אב לארבעה מקריית שמונה, מנהל התפעול של "לחמנו- מאפייה מרחבית": "מפעל עם 150 עובדים שעובד קרוב ל-70 שנה בעיר עומד להיסגר, בגלל שמשרד הביטחון החליט באופן שרירותי לא לאפשר לנו לגשת לכל המכרז". אהרונסון טוען כי בעקבות שיקולים לא ענייניים התוצאה תהיה קשה מאוד.

אהרונסון הוסיף: "משרד הביטחון לא היה מוכן לאפשר שנתמודד במכרז כפי שהתמודדנו עד היום, ובעל הבית לא מוכן להמשיך לספוג הפסדים. המשרד חסם לנו את האפשרות לזכות בקרוב לחצי מהמכרז, וכתוצאה מכך בעל הבית נאלץ לסגור את המפעל. הייתה פניה לשר הביטחון בני גנץ בעצמו כדי למנוע את זה, הוא לא עשה דבר. יש חוסר הבנה של המציאות, 150 משפחות בעיר הולכות לאבד את הפרנסה, ואני לא צריך להסביר בכלל כמה המצב פה קשה היום".

אהרונסון מסביר שנפסלו מלגשת למכרז כי לא יכלו להציע מחיר מספיק זול, לאחר שמאפיית ברמן, היושבת בירושלים, הציעה מחיר נמוך במיוחד. "ברמן מעסיקה הרבה עובדים ממזרח ירושלים שהשכר שלהם נמוך. לכן הם יכולים לעשות ירידה קיצונית במחיר כדי לזכות במכרז, לחסל את התחרות ואז להעלות את המחיר מחדש.

"גם במשרד הביטחון מכירים את הטריק של לתת מחירי 'דמפינג', לגרום למתחרים לא להיות מסוגלים לעמוד באספקות ולחסל את התחרות, והם היו צריכים למנוע את זה. בסיבוב הראשון אולי תהיה להם הוזלת מחירים אבל בסיבוב הבא כבר לא תהיה תחרות. המדינה צריכה לדעת שבמיוחד בתקופה כזו צריך לתת עזרה ולהעדיף את העובדים הישראלים ואת הפריפריה".

ארכיון. צילום: טל עוז / משרד הביטחון
Back to top button