פוליטי / מדיני

כחול לבן תקדם חוקים בנושא שיוויון – ללא תיאום עם הקואליציה

המשבר הפוליטי מגיע לידי רתיחה" כחול לבן תקדם השבוע, בהוראת יו"ר כחול לבן בני גנץ, סדרת חוקים בנושא שיוויון – חוק יסוד השוויון, חוק הפונדקאות וחוק יסוד מגילת העצמאות, זאת ללא תיאום עם יתר מפלגות הקואליציה.

לפי החלטת גנץ, יקודמו שלוש הצעות חוק חדשות, מתוך כוונה להשלים את הליך החקיקה כבר בכנסת הנוכחית.

הצעות החוק שיקודמו הן חוק יסוד השוויון, שנועד לעגן במסגרת חוק-יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת איתן גינזבורג, מיכל קוטלר וונש, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף ישנו רצון לקדם את חוק הפונדקאות, שנועד להרחיב באופן שוויוני את מעגל הזכאים לביצוע פונדקאות, להרחיב את מעגל הנשים שיכולות לשמש כפונדקאיות ולהסדיר את האפשרות לביצוע פונדקאות מחוץ לישראל רק באמצעות חברות תיווך שיוכרו על ידי שרי הבריאות והמשפטים, וכן הקמת וועדה מייעצת שתפקידה לייעץ לשרים בנוגע לחברות התיווך כאמור ולאשר מרפאות מחוץ לישראל אשר במסגרתן נעשה הליך פונדקאות לתושבי ישראל. הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת איתן גינזבורג.

ולבסוף את חוק יסוד מגילת העצמאות, שנועד לעגן בחוק-יסוד את החובה לפרש את מכלול החקיקה הישראלית, לרבות חוקי יסוד אחרים, לאור הכרזת העצמאות כחובה פרשנית חוקתית, מה שיבטיח את מעמדה של הכרזת העצמאות כמקור השראה מחייב לפרשנות המשפט הישראלי כולו. הצעת החוק הוגשה על ידי חברי הכנסת מיכל וונש קוטלר, איתן גינזבורג, עינב קאבלה ותהלה פרידמן.

מכחול לבן נמסר: "כחול לבן רואים בחבילת חקיקה זו אבני דרך משמעותיות בדרך לחברה טובה יותר ובטוחים שכל מי שבערכיו רואה את הציבור ואת טובת המדינה – יתמוך."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח