פוליטי / מדיני

יו"ר ועדת החוקה: לא נסכים שפיילוט הקניונים יישאר כפי שהוא

ועדת החוקה של הכנסת התכנסה הבוקר (שני) לדיון על מתווה הפיילוט לקניונים, ונחיצותו בשלב זה.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר: "לא הגענו למקדם ההדבקה המתוכנן אך עדיין יש למצוא פתרונות שיאפשרו ללכת קדימה עם החמרה של התו הסגול. התו הסגול היה בסדר וקבע כללים אפידמיולוגיים נכונים אך הבעיה הייתה בציות הציבור ומהצד השני באכיפה, ולכן החלטנו לערוך פיילוט לראות איך זה עובד בתנאים ביחס לעלייה בתחלואה. ככל שתכננו את הפיילוט הגענו למסקנה שיש מדדים שניתנים לבדיקה ויש תיקונים שניתן לעשות תוך כדי ולצאת באופן יותר בטוח להפעלת הקניונים בהמשך."

עוד אמר פרופ' גרוטו: "אנחנו מודדים את העמידה בהנחיות בעיקר עטית מסכות וריחוק. אני מאמין באכיפה עצמית ע"י בעלי עסקים כך שיש חלק של אכיפה כזה, וחלק מהאכיפה ע"י הרשות והמשטרה. החלטנו על פיילוט קצר כשהמטרה היא להגיע למסקנות שמהן ניתן להתקדם. זה לא שביום ראשון נסיר את הפיילוט או נפתח את כל החנויות אלא בעקבות הלקחים נבוא עם הצעה לתיקון התקנות שבו יהיה פיזור אחיד של האנשים, כך שנאפשר בחנויות כניסה של יותר מ-10 אנשים. אם הפיילוט יצליח נערוך דיון בקבינט ואנחנו חושבים שאפשר להרחיב אותו לכל הקניונים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (ש"ס) הגיב לדבריו: "הפיילוט בוחן האם הכללים עובדים בתוך מתחם הקניון. אם נראה בסופ"ש שהאכיפה העצמית טובה ושהפיילוט הצליח בכך שהחליף את האכיפה הסטנדרטית של המשטרה וגופי הפיקוח שכנראה לא כ"כ מצליחה, וההתנהגות הייתה לפי הכללים, מה קשור כרגע מקדם ה-R? לפחות היית מציג תכנית שאחרי שלב הצלחה ראשוני מעלים ל-40 חנויות ולאחריו ל-60, תן לנו אופק. לצמצם את הכמות הסבירה של קניות במדינה מ-200 ל-15 קניונים, זו פרצה שקוראת ללחץ שאכן הגיע. צריך ללכת על משהו סביר עם פריסה נכונה, לרווח".

עוד אמר ח"כ אשר: "אני מבקש להבהיר על דעת כולנו שאנחנו לא מתכוונים להמשיך לאשר את הפיילוט ביום ראשון הקרוב כמות שהוא. הדרישה שלנו היא להגדיל באופן רציני את הפיילוט ולהוסיף את הקניונים הקטנים ולייצר פיזור נכון יותר גיאוגרפית, ואם תהיה תוספת מכובדת, ניתן לשקול עוד קניון או שניים מהגדולים. זה יוצר תמהיל. בכל מקרה לא נסכים שהפיילוט יישאר כמו שהוא, הוא חייב להתרחב. אי אפשר לדחוף את כל אזרחי ישראל ב-15 קניונים".

צילום: אסף לוי
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח