חדשות הארץ

היו לו כאבים בחזה – והתמוטט בפתח הבית: "ההגעה המיידית הצילה את חייו"

דבר לא הכין את רעייתו של רפי (שם בדוי) לתרחיש האימה בו בעלה, הבריא לחלוטין, קורס בפתח הבית בביתם בתל אביב אל מול עיניה המבועתות, כשהוא ממלמל בקושי:"יש לי כאבים בחזה". רפי, בן ה-70, איבד את הכרתו במקום, ושכב שרוע על רצפת פתח הבית כשהוא ללא דופק ונשימה. רעייתו לא איבדה את העשתונות, והתקשרה במהירות למוקד 101 של מד"א.

מיד עם פנייתה, הזעיק מוקד מד"א את הכוננים הקרובים ביותר לכתובת, במקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ. בנצי הימל ואלי ביטון, חובשי ארגון הצלה במד"א, אשר נכחו ממש בסמוך עם אמבולנס הצלה, באזור מחלף לה גווארדיה, נענו מיד לקריאה והגיעו תוך מחצית הדקה אל המקום. כאשר זיהו כי רפי אינו נושם וללא דופק הם החלו בפעולות מצילות חיים הכוללות עיסויים וחיבור מהיר של מכשיר הדפיברלטור אל חזהו, כשלאחר מתן שוק חשמלי אחד – ליבו חזר לפעום. צוות נט"ן שהגיע מספר דקות לאחר מכן המשיך בטיפול רפואי מציל חיים ופינה אותו אל בי"ח שיבא תל השומר, כשהוא בהכרה מלאה. בבית החולים עבר רפי צנתור ושוחרר לביתו כעבור שבוע ימים.

"זה דבר שלא קורה כל יום" משתף הימל, "אחרי אירוע לבבי שכזה, להתפנות לבית החולים בהכרה מלאה זה נס. על אף גילו המבוגר, רפי היה בריא לחלוטין ללא רקע לבבי, וההתמוטטות התרחשה באופן מיידי עם הופעת הכאבים בחזה. בס"ד, תושייתה של אשתו בצלצול למוקד מד"א, הביאה למענה מהיר. זכינו להעניק טיפול ראשוני מציל חיים כפשוטו, ולהביא לפינויו לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר כשבוע הגיעו הימל וביטון כדי לפגוש את רפי בשנית, הפעם כשהוא מראש בהכרה מלאה ומלא תודה והוקרה למלאכים של הצלה. "התרגשנו לפגוש את רפי בשנית" אמר ביטון בהתרגשות, "הפעם כשהוא עומד על רגליו, ועורך בביתו מסיבת הודיה לאחר שחרורו מבית החולים. זו הייתה סגירת מעגל מיוחדת".

צילום: freepik
Back to top button