משפטי/פלילי

למרות הסגר ובערים אדומות: המשטרה איתרה חתונות המתקיימות בניגוד להנחיות

המשטרה איתרה במהלך הימים האחרונים הפרות רבות של הנחיות הקורונה במגזר הערבי, חרף הכרזת חלק מהערים כערים אדומות.

שוטרים איתרו בכפר כאבול חתונה שהתקיימה באולם אירועים בהשתתפות של למעלה מ-100 אורחים. השוטרים הגיעו למקום שמעו מוזיקה בוקעת מתוך האולם וכאשר נכנסו לאולם הבחנו בעשרות משתתפים, שרובם אינם עוטים מסיכות על פניהם, ובעשרות שולחנות מלאים באוכל. השוטרים נאלצו לפזר את האורחים, לבעל האולם נרשם דו"ח וכן לבעלי השמחה. בנוסף בעל האולם הוזמן לתחנת המשטרה לשימוע לפני סגירה.

בסח'נין הגיעו שוטרים לאולם אירועים והבחינו בחנייה בעשרות כלי רכב ובאורחים לבושים בבגדים אלגנטיים. השוטרים נכנסו לאולם, הבחינו בעשרות שולחנות מלאים באוכל, במלצרים וכי הבמה ערוכה עם כלי נגינה ורמקולים להופעה של להקה. השוטרים הסבירו לבעל השמחה, כי בהתאם להנחיות לא ניתן לקיים את האירוע באופן הזה. בעלי השמחה הוזמנו לתחנה לחקירה ולבעל האולם ולתקליטן נרשמו דו"חות כספיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במג'ד אל כרום, שוטרים נאלצו לפזר אירוע חינה שהתקיים באוהל צפוף סמוך לבית המגורים. במסיבה השתתפו עשרות מוזמנים שלא שמרו על ריחוק חברתי, רקדו ורובם אף לא עטו מסיכה על פניהם – האורחים פוזרו ובעלי השמחה זומנו לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה.

בנוסף, למרות הסגר, בנצרת שוטרי משטרת ישראל נאלצו לפזר אירוע חתונה בהשתתפות עשרות מוזמנים שאינם שומרים על ריחוק וחלקם אף אינם עוטים מסיכות על פניהם – האורחים פוזרו ובעלי השמחה זומנו לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. בנוסף, לתקליטן ולבעל החתונה נרשמו דוחות כספיים 5,000 ש"ח.

גם בישוב איכסאל המוגדר כישוב אדום, שוטרים נאלצו לפזר ארוע חתונה שבו השתתפו עשרות מוזמנים שאינם שומרים על ריחוק וחלקם אף אינם עוטים מסיכות על פניהם – האורחים פוזרו ובעלי השמחה זומנו לחקירה פלילית בחשד להפצת מחלה. בנוסף, לתקליטן ולבעל החתונה נרשמו דוחות כספיים 5,000 ש"ח.

מהמשטרה נמסר: "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות ולהוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם פוגע במאמצים להשתלטות על התפשטות הנגיף ומעמיד בסכנה את בריאות הציבור ואת פרנסתם. המשטרה תמשיך בפעילות מוגברת במישור הגלוי והסמוי, במטרה לסייע למשרד הבריאות במאמץ. ככל שיעלה חשד לקיומה של עבירה פלילית, משטרת ישראל תפעל בהתאם להוראות החוק כנגד מפרי ההנחיות בכלל מגזרי החברה ובכל מקום בארץ."

עוד נמסר מהמשטרה: "שוטרי משטרת ישראל ממשיכים בפעילות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בכל שעות היממה ובכל מקום וזאת בד בבד עם פעילותם העיקשת כנגד תופעות פשיעה חמורות הפוגעות בשגרת החיים הנורמטיבי. אירועים משפחתיים וחברתיים המוניים ובמיוחד כאלה המשלבים אירוח וסעודה משותפת הם מוקד בולט להדבקות המוניות בנגיף הקורונה ונוגדים את ההנחיות הקיימות שאושרו על ידי הדרג המדיני."

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button