צרכנות

שווארמה תל אביב

מי מאיתנו לא מכיר את המושג: "שווארמה"? אין כמעט ישראלי אשר לא אוהב שווארמה. בפיתה, בבגט, בלאפה או אפילו בצלחת, השווארמה היא אוכל רחוב פופולארי וטעים מכל הבחינות. יחד עם זאת, לא מעט אנשים עדיין לא מרגישים שהם אכלו שווארמה באמת איכותית. שווארמה באמת טובה ועסיסית היא כזאת שאחרי שאוכלים אותה מרגשים מדהים. כל הטעמים של התוספות השונות משתלבים באופן הרמוני עם הבשר וכל ביס בשווארמה הזאת הוא ביס חלומי. אם עדיין לא יצא לכם לטעום אחת באמת טובה, אל תתייאשו, כיום ניתן למצוא שווארמות בתל אביב שמציעות חוויה קולינרית מושלמת לכל אדם שטועם אותן.

מה זה בעצם שווארמה?

השווארמה היא מאכל בשרי מזרח תיכוני. המקור שלה הוא בכלל באימפריה העותמנית. בטורקיה מכינים אותה מבשר טלה או כבש לרוב. השווארמה שהחלה את דרכה כמנה באימפריה התורכית, צברה תאוצה במדינות ערב והגיע גם לישראל. גם ביוון ניתן למצוא כיום שווארמה בגרסה של בשר. מדובר על נתחי בשר מתובלים, אשר נועצים בשכבות רבות על גבי שיפוד מתכת ארוך. בקצה השיפוד נוהגים להוסיף נתחי שומן אשר יוסיפו טעם לבשר במהלך הצלייה וכן יגרמו לו להיות עסיסי ולא להתייבש. השיפוד אשר עליו מלבישים את הבשר, מצוי בסמיכות למקור חום כלשהו והוא מסתובב לאיטו סביב הציר שלו. מדובר על שיטת צלייה שמבטיחה צלייה איטית לבשר ובהתאם לכך גם צלייה אחידה של הבשר. כמו כן, שיטת הצלייה המדוברת מאפשרת לנתחי השומן שבראש השיפוד לזלוג על הבשר ולהפוך את טעם הבשר לעשיר מאוד וייחודי מאוד. כנסו ל שווארמה תל אביב

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההיסטוריה של השווארמה

השווארמה כאמור הגיעה בכלל מהמטבח הטורקי. במטבח הטורקי היא נקראת דונר וביוון היא נקראת גירוס. המשמעות של השמות הללו הן המילה: סיבוב. את השווארמה המציאו בכדי להעניק לכל אדם את האפשרות לאכול מנה עשירה, טעימה ומשובחת תוך כדי תנועה. כלומר, כל אדם שמעוניין לאכול בשר איכותי ותוספות שונות, ממש לא חייב להתיישב במקום שבו הוא רוצה להזמין את הבשר. האפשרות לעטוף את המנה בלאפה, להכניס אותו לפיתה או לבגט, מעניקה לכל אדם בעצם את האפשרות להנות מארוחה טובה וטעימה, תוך כדי שהוא ממשיך להתנהל ביומיום שלו. המנה מאפשרת ניידות. מדובר על אוכל רחוב מדהים שמאפשר לכל אדם להנות ממנו.

בשנות ה70 הקימו את דוכני השווארמה הראשונים בישראל ואין ספק שהם היו הצלחה מסחררת. ישראלים רבים פקדו מדי יום את הדוכנים בכדי לאכול את המנה הטעימה שהוצעה להם ומאז ועד היום המנה מהווה את אחד ממאכלי הרחוב הפופולאריים והנבחרים ביותר על ידי לא מעט ישראלים. כמעט כל אדם אוהב לאכול שווארמה ולא משנה במה הוא עובד או מהו גילו. האהבה למאכל זה מתחילה מגיל צעיר שבו ילדים מגלים את הטעם הנפלא שלה והיא הולכת איתם עד גילאים מבוגרים מאוד. לעולם לא נמאס לאכול מנה שכזאת. ועל אף שניתן לקחת לעיתים הפסקה מאכילת שווארמה, תמיד חוזרים למאכל הזה בסופו של דבר.

השווארמה כיום

כיום כאמור ניתן למצוא בכל עיר בישראל כמה וכמה שווארמיות כמו במסעדת אווזים המציעה לקהל הרחב מנות שווארמה.  אין ספק שאין כמוה. כאשר תגיעו לדוכן שווארמה כלשהו, הדבר הראשון שתחשפו אליו הוא השיפוד המסתובב, שכבר נראה מפתה ומריח מדהים. חשוב מאוד שתדעו שטעם מנה כזאת בהחלט יכול להיות שונה בין דוכן אחד לאחר שכן, כל אדם שפתח דוכן, דאג להביא את התבלינים הסודיים שלו לשיפוד המדובר ולא פעם, הוא גם לא יגלה לכם באיזה תבלינים הוא משתמש על מנת שלא להרוס את המסתורין של הטעם המיוחד. שווארמה טובה יכולה להעניק לכל אדם שאוכל אותה את מירב העסיסיות והטעם שבכל ביס. מעבר לעובדה שכל אדם מקבל לא מעט נתחי בשר דקים שנחתכים לו בצורה ישירה מהשיפוד המסתובב, הרי שהוא יכול לבחור לשלב בלאפה שלו או בפיתה שלו כל סלט שהוא רק רוצה וכל רוטב שרק עולה בדעתו. ניתן לומר שכל אדם יכול להרכיב לעצמו מנה בדיוק באופן שהוא מעוניין, בהתאם לטעמו האישי.

דוכני השווארמה האיכותיים בישראל מקפידים על חומרי גלם טריים ומשובחים. מכיוון שלצד השווארמה ניתן כאמור למצוא סלטים שונים המתבססים על ירקות וכן רטבים כגון: חריף, עמבה, טחינה ועוד, אין ספק שחשוב מאוד להקפיד על הטריות של חומרי הגלם. אסור להשאיר  סלטים מיום אחד לאחר וכן, חשוב מאוד להקפיד שהסלטים נשארים טריים לאורך כל היום, שהם מצויים במקום שבו ניתן לשמור על הטריות שלהם במהלך היום ועוד. טעם הסלטים משפיע באופן מהותי על טעם המנה כולה, אולם מעבר לכך, כאשר משתמשים בחומרי גלם לא מספיק טריים, כל לקוח שקונה מנה מאותו דוכן יכול לקבל קלקול קיבה. כל הסלטים צריכים להיקצץ בכל יום מחדש ואת כל הרטבים יש להכין מחדש בכל יום. גם את הפיתות, הלאפות או הבגטים, יש להביא בכל יום מחדש ממאפייה המספקת מוצרי מאפה טריים.

כאשר בוחרים בשווארמה הנכונה, היא יכולה להוות מנה בשרית מושלמת ועסיסית אשר יכולה להעניק לכל אדם שאוכל אותה תחושת שובע לאורך זמן וחוויה קולינרית ממשית. אין ספק שמנה איכותית וטובה יכולה להעניק רגעי אושר של ממש לכל אדם שאוכל אותה.

כיצד תבחרו שווארמה בתל אביב?

העיר תל אביב היא עיר מרכזית וגדולה, אין ספק שניתן למצוא בעיר תל אביב לא מעט דוכני שווארמה, אשר כל אחד מהם מציע מנות מהסוג ועל כן, לא תמיד קל לבחור את המנה הטובה ביותר בתל אביב. אם הגעתם לעיר תל אביב ואתם מחפשים את המקום שיעניק לכם את חווית השווארמה הטובה ביותר, זה הזמן שלכם לבדוק כמה דברים:

הדבר הראשון שחשוב מאוד שתבדקו בטרם אתם בוחרים את המקום לאכול בו שווארמה בתל אביב הוא המיקום של השווארמיה. כדאי מאוד לבחור בשווארמיה שלא ממוקמת בחור שאף אדם לא מגיע אליו, אלא במקום אשר מושך אליו קהל רחב הן בשל המרכזיות שלו והן בשל העובדה שהשווארמה בו טובה וקהל הקונים כנראה מצביע ברגליים.

דבר חשוב נוסף שעליכם לבדוק הוא איכות הבשר אשר השווארמיה מספקת עבור מנות השווארמה. מעבר לעובדה שחשוב מאוד לבחור בבשר טרי, איכותי ומשובח, אין ספק שחשוב מאוד לדעת כיצד צולים את השווארמה בצורה נכונה. שווארמה היא אומנות. השווארמה דורשת תיבול מדויק, מידת עשייה מדויקת וכמובן, חיתוך מדויק. אם תבחרו בשווארמה של חובבנים, יתכן מאוד שחתיכות הבשר יהיו עבות מדי, שהבשר יהיה במרקם גומי או שרוף מדי, שהתבלינים יהיו דומיננטיים מדי או שיהיו חסרים תבלינים לחילופין. מדובר על דברים שיכולים להרוס לכם לחלוטין את ההנאה שמספקת מנת שווארמה טובה. חשוב מאוד לזכור שעל אף ששווארמה אולי נראית כמו מאכל רחוב פשוט, היא דורשת דיוק ואהבה. שווארמה עושים באהבה.

חשוב מאוד שתבחרו במקום שיש בו אווירה טובה, שמציעים בו שירות מכל הלב, שמפרגנים במנה ולא מתקמצנים על הבשר, הרטבים או התוספות. שווארמיה בתל אביב חייבת להיות אחת כזאת שגורמת לכל אדם לרצות להגיע אליה שוב ושוב הן בשל העובדה שהיא מציעה את מנת השווארמה הטעימה ביותר והן בשל האווירה הטובה במקום, השירות האדיב ועוד.

כמובן שחשוב מאוד לבחור שווארמה תל אביב שידוע כי כל חומרי הגלם שהיא משתמשת בהם טריים. כל הסלטים חייבים להיות טריים, הלחמים חייבים להיות טריים והמקום עצמו חייב להיות נקי ואסתטי על מנת שתוכלו להרגיש שאתם אוכלים מנה טובה באמת.

שווארמה בתל אביב ומשלוחים

אם החלטתם ללכת דווקא על משלוח של שווארמה בתל אביב, לאחר שתבחנו את כל הפרמטרים שהוזכרו קודם בכדי לבחור את השווארמיה הטובה ביותר עבורכם, זה הזמן שלכם לבדוק את איכות שירותי המשלוחים אשר מציעה השווארמיה. מלבד העובדה שהמשלוחים אמורים להגיע לכל אזור בעיר תל אביב, חשוב מאוד לוודא כי הם יגיעו תוך פרק זמן קצר. שווארמה משלוחים שמגיעה לאדם שהזמין אותה לאחר פרק זמן ארוך, לרוב לא תהיה טרייה וחמה ולכן גם תהיה הרבה פחות טעימה. גם שירותי משלוחים הם דבר שחשוב מאוד לבחון, אם מחליטים להזמין מנה ולא לאכול אותה במקום.

לסיכום ניתן לומר שאין כמו שווארמה והיום אפשר למצוא שווארמיות טובות מאוד בתל אביב, אבל חשוב לבחור את הטובה ביותר, בכדי להנות מכל ביס במנה שלכם.

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח