חדשות הארץמבזקים

תגובה איראנית תסייע לטראמפ להגשים את מטרתו

לאט לאט התמונה מתחילה להתבהר…. ישראל בכל מקרה מרוויחה (כמובן בהנחה שהיא ביצעה את חיסול מדען הגרעין באיראן).

לפני כשבועיים (17 בנובמבר) טראמפ פנה ליועצים שלו בנוגע לתקיפה באיראן, זאת לאחר שנודע לו על תוצאות הבחירות וכי הוא צפוי לעזוב את הבית הלבן. היועצים ובהם הבכירים ביותר ביניהם סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו, ממלא מקום שר ההגנה כריסטופר מילר וראש המטות המשולבים מארק קיל שכנעו אותו לוותר על תקיפה באיראן.

טראמפ כידוע מתנגד מאוד לתוכנית הגרעין האיראנית ועוד בתחילת כהונתו סבר כי ההסכם שנחתם עם הרפובליקה האסלאמית איננו משיג את המטרה ומיהר לצאת ממנו בעוד שמדינות האיחוד האירופי נמנעו מכך. בתגובה החליטה איראן להפר את ההסכם על אף שהוטלו עליה סנקציות אמריקניות כבדות מאוד על ידי ממשל טראמפ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משהו היה חייב לקרות בעניין איראן לפני שטראמפ מפנה את הבית הלבן. הפגישות התכופות של שר הביטחון גנץ עם בכירים במערכת הביטחון בארה"ב וביקורו ממש לא מזמן (19 בנובמבר) של מזכיר המדינה האמריקנית מייק פומפאו בישראל עשויים להעיד על כך שייתכן שפגישות אלה עסקו במהלך זה ולבסוף התקבל ה"אור הירוק".

על פי הפרסום ב"ניו יורק טיימס" לאחר חיסול המדען, ישראל היא שעומדת מאחורי הפעולה. כך על פי שלושה גורמי מודיעין שצוטטו בעיתון.

אם כאמור ישראל ביצעה את הפעולה וניתן להניח שבאישור של ארצות הברית, בכל מקרה היא הרוויחה בלי קשר אם תגיב או לא תגיב איראן להתנקשות שפגעה בבטן הרכה של משטר האייתוללות.

במידה ואיראן לא תגיב, ישראל יכולה לסמן וי על מטרה שבמשך שנים ארוכות הייתה על הכוונת ועשויה לשבש באופן משמעותי את המשך פיתוח תוכנית הגרעין האיראנית. אם איראן תחליט להגיב באופן כזה שלא תשאיר ברירה לישראל ולארצות הברית, שכנראה גם התחייבה לפעול במקרה כזה, הרי שהרווח יכול להיות גדול עוד יותר כשתפתח ההזדמנות לתקוף את מתקני הגרעין, כפי שכאמור רצה טראמפ טרם סיום כהונתו. יש אפילו להניח כי חיסול המדען הבכיר נועד להיות הטריגר כדי לפתות את איראן להגיב.

מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה שחוסל בטהראן

Back to top button