פוליטי / מדיני

שר התקשורת: מעריכים את מדיניות החוץ של רואנדה התומכת בישראל

שר התקשורת יועז הנדל, יצא אתמול (שישי) לביקור בזק ברואנדה ונפגש בקיגלי, בירת רואנדה, עם נשיא רואנדה פול קגמה שרת התקשורת הרואנדית. השר יצא בליווי מנכ״לית המשרד לירן אבישר בן חורין ושגריר ישראל במדינה, ד״ר רון אדם, על מנת לחתום על הסכם שיתוף פעולה בקידום תקשורת ויזמות טכנולוגית בין המדינות. בפגישתו עם שרת התקשורת הרואנדית חתם על הסכמי שיתוף פעולה בין המדינות בתחומי התקשורת.

מדברי שר התקשורת בפגישתו עם הנשיא: "רואנדה, כמו ישראל, מחוברת להיסטוריה מלאה בדם ולעתיד מלא בקדמה וטכנולוגיה שתביא בשורה לאנושות. מדינה שהפכה כמו ישראל להצלחה כלכלית וחברתית בינלאומית. בעזרת מנהיגות נחושה הצליח הנשיא להביא את המדינה החשובה הזאת מתהומות הנשייה, להיות אחת המדינות המובילות כיום באפריקה. מדינת ישראל מעריכה ומוקירה את מדיניות החוץ של רואנדה התומכת בישראל בהצבעותיה באו״ם. תמיכתה זו תורמת לחוסן הלאומי וגם הביטחוני של שתי המדינות תוך העצמה הדדית״.

השר העלה בפני הנשיא את בקשת ממשלת ישראל להעביר את שגרירות רואנדה לירושלים, והודה לנשיא ולעמו על השותפות והידידות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא שיבח את היחסים המיוחדים בין המדינות וציין את הדמיון בהיסטוריה, בגיאוגרפיה ובהון האנושי. "המגיפה העולמית אמנם שינתה את חיינו אך אנו מקווים שהקשר העמוק והידידות בין רואנדה וישראל תצעיד את הפיתוח הכלכלי תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות בתחום המידע והתקשורת".

הנשיא הביע תקווה לחידוש בקרוב של הטיסות הישירות של חברת התעופה הרואנדית, שכן הוא מאמין בקרבה הפיזית שתאפשר הגדלת הסחר וההשקעות.

הנשיא שיבח את תרומתה של ישראל לפיתוח המדינה ואת תרומתו האישית של השגריר, ש"כבר הפך לשגריר רואנדה בישראל".

בפגישתו עם שרת התקשורת הרואנדית ציין: ״אנו חולקים חזון משותף של שימוש בטכנולוגיה מתקדמת על מנת להוביל לצמיחה כלכלית וחברתית. אנו רואים את זה בבריאות, בחקלאות, בחינוך ובתעסוקה. ההסכם שנחתם היום יאפשר את חיזוק הקשרים, השקעה בתשתיות תקשורת חוצות מדינות, למידה הדדית וחיזוק השותפות בין המדינות."

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח