איראןחדשות חוץמבזקים

מפקד כוח קודס: מגני המולדת מתאחדים כדי לנקום את מותו של פחריזאדה

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים (IRGC), איסמעיל קאאני הגיב לחיסולו של מוחסן פחריזאדה, ראש תכנית הגרעין האיראנית ואמר: "אנו מתאחדים עם כל הכוחות המגנים על המולדת האסלאמית כדי לנקום את דמו של השהיד היקר הזה וכל הנרצחים בפעולות הטרור כנגדנו".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים (IRGC), איסמעיל קאאני

אמש אמרו בכירים איראניים כי ישנם סימנים ברורים לכך שמדובר בפעולה משותפת של ארה"ב וישראל והבטיחו לנקום. יועצו לענייני ביטחון של המנהיג הרוחני באיראן, חוסיין דהגאן אמר כי “הישות הציונית דוחפת למלחמה כוללת ותשלם את המחיר עבור ההתנקשות. תגובתנו תגיע כרעם לרוצחים”.

מקורות באיראן דיווחו כי מלבד המדען שחוסל נהרגו בהתנקשות עוד 6 מלווים. על פי הדיווחים מדובר בחוליית חיסול שמנתה לפחות 12 חברים שכולם נעלמו מיד לאחר האירוע ומאז מתבצע מצוד אחריהם ברחבי המדינה. בתחילה הופעל על השיירה של פחריזאדה מטען רב עוצמה שהוטמן ברכב מסוג "ניסאן" שחלף בצמוד אליה ולאחר פיצוץ המטען פתחו חברי חוליית החיסול באש מאסיבית לעבר המדען הבכיר ושומרי ראשו. כל המחסלים כאמור עזבו את המקום לאחר שווידאו שהפעולה הושלמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בוועדה לארגיה אטומית באיראן ציינו כי חיסולו של מדען הגרעין לא תשפיע על ההתקדמות בתוכנית הגרעין והדגישו כי פחריזאדה לימד והכשיר במשך שנים ארוכות מאות מדענים חדשים וסטודנטים שיוכלו להמשיך את המלאכה. "רצח המדען פחריזדה לא יחליש את האנרגיות של איראן כפי שמדמיינים מנהיגי הטרור הציוני‌" אמרו גורמים בכירים במדינה.

עם זאת אמר מוחמד בגארי, רמטכ"ל צבא איראן כי "חיסולו של פאחרי זאדה הינה מכה אנושה לביטחון המדינה".

תמונה ראשונה של המדען לאחר החיסול
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח