חדשות הארץ

תא"ל (מיל') גיורא ענבר תקף את נתניהו: אתה עוד תנבח מהכלא

הבוקר (שבת) יצאו שתי שיירות ענק של תנועות ׳הדגלים השחורים׳ ו"חקירה עכשיו", עם כלי רכב ועליהם מייצגים של צוללות ומטוסי F-35, זאת בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת כלי השייט והצוללות אותה כינו "פרשת השחיתות הביטחונית החמורה מקום המדינה".

השיירה יצאה מקיסריה לכיוון ירושלים דרך בסיס הקריה בתל אביב, לאחר שנשאו נאומים פעילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בקריה בתל אביב. צילום: בן כהן
בקריה בתל אביב. צילום: בן כהן

האלוף (מיל') עמירם לוין במשט הצוללות: "ועדת דמה נטולת סמכויות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האלוף (מיל') לוין תקף בדבריו בתחילת האירוע את שר הביטחון גנץ: "אחרי שמי שמכר וממשיך למכור לנו את סיסמתו 'ישראל לפני הכל' שוב מתרפס ושם את ביבי ואת עצמו לפני הכל, כאשר הקים ועדת דמה, נטולת סמכויות, ועדה שמראש מנועה מלחקור את מכירת הצוללות למצרים. מנועה מהיכולת החוקית לזמן עדים מהדרג המדיני.

אני רוצה לפנות לגנץ: אתה שמת את ישראל אחרי הכל, שר הביטחון- זאת בושה. ולביבי אני אומר: שחיתות ועסקאות מושחתות, היו ועוד תהינה לצערי, אבל מניעת חקירה איננה רק פחדנות. מניעת חקירה וחקירה של עסקאות הצוללות והספינות הופכת אותנו ממדינה שיש בה שחיתות למדינה מושחתת, מונהגת על ידי שלטון מושחת, לזה אנו לא נסכים ובשביל זה אנחנו כאן ועל זה אנחנו נלחמים."

ראש השב"כ ומפקד חיל הים לשעבר, עמי איילון: אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון, היא פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל.

האלוף (מיל') עמי איילון תקף בחריפות את הנאשם נתניהו באירוע משט הצוללות בקיסריה: "אתה הפכת לסכנה לביטחונה של ישראל. אישור מכירת צוללות מתקדמות למצריים, תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל הים, מרמטכ"ל, משר ביטחון, היא פגיעה חמורה בביטחון מדינת ישראל. זה לא טוהר מידות, זה פגיעה בביטחון המדינה. אישור מכירת 35-F תוך הסתרת ההחלטה ממפקד חיל האוויר, מרמטכ"ל ושר ביטחון, הוא פגיעה חמורה בביטחון המדינה. הדרך בה אתה מנהל את מדיניות החוץ, את הכלכלה, את משבר הקורונה תוך העדפת השיקול האישי הפוליטי על כל שיקול ממלכתי, שרואה את טובת אזרחי מדינת ישראל לנגד עיניו, היא פגיעה בביטחון מדינת ישראל. אתה מפורר את החברה הישראלית. אתה הסכנה הגדולה ביותר לחוסנה ובטחונה של מדינת ישראל. אנחנו כאן על מנת לומר לך: שב על ספסל הנאשמים והיאבק על חפותך עד שיסתיים משפטך."

תא"ל (מיל') גיורא ענבר, לשעבר מפקד סיירת גולני, מפקד שלדג ומח"ט גבעתי אמר באירוע משט הצוללות בקיסריה כי "אין מחילה על אי הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור ללא חת ומשוא פנים את הפגיעה והנזק שגרמתם לביטחון ישראל. על הפגיעה הזאת בביטחון המדינה, אנחנו לוחמות ולחומים, מפקדות ומפקדים, אזרחיות ואזרחים- איבדנו את כל האמון בכם. לא נשקוט ולא נחדל עד שתלך."

בסיום אמר ענבר: "ואם אתה חושב שאנחנו הכלבים הנובחים ואתה בשיירה העוברת, אז זהו שלא. אנחנו בשיירה האוכפת ותוקפת ואתה עוד תנבח מהכלא".


קרדיט צילום וידאו: "חקירה עכשיו"

תגובה אחת

Back to top button