חדשות הארץ

רכש הצוללות: ועדת הבדיקה הממשלתית תפתח את פעילותה השבוע

ועדת הבדיקה הממשלתית לרכש הצוללות וספינות המגן בראשות השופט סטרשנוב, תפתח את פעילותה ביום שלישי הקרוב ותתחיל לשמוע עדויות של נושאי תפקידים שהיו מעורבים בתהליכים המדוברים. זאת, בכפוף לסיום תהליכי הסיווג הביטחוני ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. לפי החלטת יו"ר הוועדה, השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב, הוועדה תתכנס שלוש פעמים בשבוע.

לאור סוגיות שהועלו במסגרת הליך הבדיקה המקדמי של חברי הוועדה, החליטה חברת הוועדה, יעל גריל, שלא לקחת חלק בעבודתה, וזאת מתוך החשיבות שהיא רואה בקיומה ובכדי להסיר כל חשש, ולו רחוק, לניגודי עניינים. זאת על אף שלאחר בדיקה, לא הייתה לה באופן אישי נגיעה להליכי הרכש המדוברים.

את גריל תחליף הגב' ישראלה פרידמן, אשר כיהנה בתפקידים שונים במנהל הרכש במשרד הביטחון, ובהם כראש החטיבה לאספקה, ציוד וחומרים וכן בתפקידים שונים נוספים במשרד הביטחון, ביניהם כראש היחידה לכוח אדם במשלחת לניו יורק וכראש מערכת נשק, יבשה וטנקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר התייעצות ביטחונית ומשפטית, החליט השופט סטרשנוב, כי דיוני הוועדה הראשונים יהיו סגורים לציבור מטעמים של ביטחון מידע. בהמשך, דיונים אשר לא יכללו נושאים מסווגים ייפתחו לציבור ולתקשורת. זמן מה לאחר כל דיון של הוועדה שיוגדר כמסווג, יופץ פרוטוקול הדיון לאחר השמטת הנושאים המסווגים. כל זאת, מתוך שאיפה לשקיפות מירבית של דיוני הוועדה, בכפוף לאילוצי ביטחון.

ארכיון. צילום: לע"מ
Back to top button