משפטי/פלילי

חשד למספר נסיונות הצתה בשכונת רוממה בירושלים

בהלך הלילה (יום חמישי), הוזנקו צוותי כבאות והצלה לישראל מתחנת "האומה" למספר שריפות של מבנים ורכבים בשכונת רוממה בירושלים. על פי החשד, מדובר בניסיונות הצתה.

בשעה 21:30 הוזנקו 6 צוותי כיבוי והצלה לשריפה בארון חשמל הנמצא בקומה הראשונה של בניין בן 5 קומות ברחוב סורוצקין 9 שבשכונת רוממה. כתוצאה מהשריפה והעשן, נלכדו מספר דיירים בבתיהם והם חולצו ע"י לוחמי האש בסיוע שוטרי משטרת ירושלים.
במקביל לפעולות החילוץ, פעלו הצוותים לכבות את השריפה ולמנוע את התפשטותה לכלל הבניין. מספר ילדים שאפו עשן ושניים מהם נזקקו לפינוי לבית החולים כשהם במצב קל.

בשעה 23:57 הוזנקו 3 צוותי כיבוי והצלה לרחוב גרוסברג בעקבות דיווח על שריפת אוטובוס. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, השתלטו במהירות על השריפה ומנעו את שריפת כל כלי הרכב וכן את התפשטות האש לרכבים סמוכים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה 0:05 במהלך פעולות הכיבוי של האוטובוס הבוער, הוזנקו הצוותים לשריפה נוספת בבניין ברחוב עלי הכהן הסמוך. הצוותים שהגיעו למקום, הבחינו בשריפה בארון חשמל שלמרבה המזל, לא התפתחה לשריפה משמעותית, ולוחמי האש כיבו אותה תוך זמן קצר ללא נפגעים או נזק משמעותי לבניין.

בשעה 0:50 הוזנקו 6 צוותי כיבוי והצלה לשריפה בכניסה לבניין ברחוב יוסף זיו. לוחמי האש שהגיעו תוך זמן קצר למקום, הבחינו בשריפה מפותחת ועשן רב המתפשט במעלה הבניין כשהוא לוכד את הדיירים הגרים בבניין בתוך דירותיהם. לוחמי האש בסיוע כוחות המשטרה, הורו לדיירים להסתגר בבתיהם בכדי למנוע פגיעה בהם, תוך כדי כך, ביצעו הצוותים כיבוי של השריפה ומנעו את התפשטות האש לכלל הבניין. במקביל לפעולות הכיבוי וההגנה על הדיירים, ביצעו הצוותים סריקה בכל הדירות ווידאו כי אין נפגעים בקרב הדיירים.

מחקירה ראשונית של השריפות הללו על ידי חוקרי שריפות של כבאות והצלה לישראל, עולה חשד כי מדובר בהצתה וניסיונות הצתה.
עוד נבדק, האם יש קשר בין דפוס ההצתות הלילה לשריפה הגדולה ביום שלישי לפנות בוקר ברחוב סורוצקין בה נפגעו 6 בניינים, ו-80 בתים מהשריפה, ונשרפו עשרות כלי רכב ומחסנים, וכן נפצעו מספר דיירים בדרגות פציעה שונות. כמו כן, דווח לכבאות והצלה לישראל ע"י שוטרי משטרת ישראל שפעלו ביחד עם לוחמי האש בשטח, כי באזור השריפות, נתפס אדם החשוד בהצתה והוא הועבר להמשך חקירה ע"י חוקרי המשטרה.

רב רשף דודו אטדגי קצין כבאות והצלה מחוז לישראל שפיקד על אירועי השריפות אמר: "פעלנו הלילה במספר שריפות שפרצו תוך זמן קצר מאוד במספר רחובות צמודים בשכונת רוממה. לוחמי האש פעלו במהירות ובמקצועיות ומנעו פגיעה קשה בנפש ורכוש."

עוד הוסיף רב רשף דודו אטדגי והסביר כי "היקף שריפות גדול כזה בתא שטח קטן עם מאפייני בעירה דומים, הבהירו לנו מהר מאוד כי ככה"נ מדובר במצית שמסתובב בשטח וגורם לשריפות. הזמנו למקום את חוקרי הכבאות במקביל לדיווח שהעברנו למשטרת ישראל ואכן במהלך הלילה נמסר לנו כי נתפס ע"י המשטרה אדם החשוד בהצתה".

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח