חדשות הארץ

הנשיא ריבלין למשלחת מבחריין: אסור לאפשר שדת תהיה תירוץ לאלימות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (חמישי) משלחת בכירים מבחריין, ראשי המרכז הגלובלי לדו-קיום של בית המלוכה הבחרייני.

בראש המשלחת עומד שיח' ח'אלד בין ח'ליפה דואיג' אל-ח'ליפה, בן משפחת המלוכה המכהן כנשיא מועצת המנהלים של המרכז. המשלחת הגיעה לישראל במטרה לקדם שיתופי פעולה בנושאי דו-קיום וסובלנות. המרכז נוסד בשנת 2018 בצו מלך בחריין המממש את הצהרתו של המלך חאמד כחלק מרצונו של השלטון הבחרייני להבטיח חופש דת וכבוד הדדי בין קבוצות ועמים בעולם.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא קיבל את פני המשלחת ואמר כי זהו תענוג גדול לארח משלחת לדו-קיום ושלום מבחריין בירושלים, עיר השלום. "גם ישראל וגם בחריין מעריכות את חופש הדת ואת הסובלנות, ורואות בקהילות השונות המרכיבות את החברות שלהן כמקור כוח. כפי שמלך בחריין התבטא בצורה כה יפה בהצהרתו, הדת צריכה להיות עוצמה להבאת הרמוניה ושיתוף פעולה בעולם. אסור לאפשר שדת תהיה תירוץ לאלימות," אמר הנשיא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

עוד הוסיף: ״אבי, פרופ׳ יוסף יואל ריבלין ז"ל, פעל לבניית גשרים בין כל ילדי אברהם, גם באמצעות תרגום הקוראן מערבית לעברית. אני שמח להמשיך בדרכו.״

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא הודה לממלכת בחריין על תמיכתה בשלום, על התמיכה שהעניקה לקהילה היהודית בבחריין, ועל עמדתה הנחרצת נגד כל צורות האנטישמיות.

בתום המפגש מסרו חברי המשלחת לנשיא עותק בעברית מהצהרת מלך בחריין בעד סובלנות בין-דתית ודו קיום, אותה העניק בשנת 2017.

Back to top button