בריאות

בי"ח ברזילי: מרכז באגף החדש מציע אבחון לאלרגיה ולמחלות מערכת החיסון

מרכז למחלות אלרגיות ואימונולוגיות פועל באגף החדש של המרכז הרפואי ברזילי.

במרכז ניתנים, כמו כן, חיסונים (אימונותרפיה) אשר מפחיתים תגובות אלרגיות ומונעים את הצורך בטיפול מתמיד בתרופות. כמו כן, המרכז בברזילי הוא המוביל בישראל בטיפול במחלת האנגיואדמה התורשתית (HAE).

המרפאה מנוהלת ע"י ד"ר אבנר רשף, מומחה בכיר בתחום האלרגיה והאנגיואדמה, מוערך וידוע בארץ ובעולם, עם ותק קודם של שנים רבות במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר ופרופ' אלי מגן מנהל מחלקה פנימית ג' והמערך האימונולוגי בבית החולים. צוות המרפאה כולל ארבע אחיות מנוסות ומקצועיות בתחומי האלרגיה ואנגיואדמה ומזכירות ייעודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במרפאה, הממוקמת בבניין החדש והמודרני (קומה ממוגנת 2-), מטפלים במבוגרים ומתבגרים עם תופעות אלרגיות – כגון: נזלת אלרגית, אלרגיה לעקיצות דבורים, אסתמה, אלרגיה למזון ותרופות ומחלות עור אלרגיות (Contact dermatitis, Urticaria, Atopic dermatitis).

צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ברזילי
פעילות המרפאה כוללת:

• חיסונים (אימונתרפיה)- זריקות להפחתת רגישות לאבקות צמחים, קרדית אבק-בית ועקיצות חרקים.

• טסטים ותגר לאלרגיה למזון (חלב, ביצים, שומשום וכיוב') ותרופות (אנטיביוטיקה) לאנשים שחוו תגובות אלרגיות בעבר ורוצים לדעת אם הם עדיין רגישים.

• בדיקות לגילוי אלרגיה למגע (contact) למתכות, חומרים דנטליים, חומרים קוסמטיים, חומרי טיפוח שיער, אקרילים, בדים, שמנים ודלקים.

• מרכז מומחים יחודי לאנגיואדמה תורשתית-HAE אליו מגיעים מכל קצווי הארץ חולים ומשפחותיהם עם מחלה נדירה זו. מרכז זה מוביל במחקרי תרופות חדשות בישראל ובעולם.

• במעבדות המרכז הרפואי "ברזילי" מתבצעות בדיקות מעבדה לאלרגיה ומחלות מערכת החיסון.

צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ברזילי

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, אמר: "המרכז לאלרגיה ואימונולוגיה של ברזילי הוא מהמובילים בארץ, מנוהל על ידי צוות מומחים ונותן מזור למגוון מצבי אלרגיה והפרעות במערכת החיסון".

ד"ר אבנר רשף, מנהל המרפאה, ציין: "אצל אדם אלרגי נוצרת רגישות מוגברת מכיוון שגופו יוצר נוגדנים ספציפיים נגד גורמי האלרגיה (אלרגנים). מרבית האלרגנים הם חלבונים שמקורם בטבע. הם כוללים אבקות צמחים, נבגי עובש, קרדיות אבק-בית, ארס דבורים וצרעות, רוק ופרוות בעלי חיים, וכן מאכלים מסוימים או תרופות (כגון פניצילין). כאשר הנוגדנים מזהים את האלרגן הם מפעילים תאים המצויים בריאות, בלחמיות העיניים, בעור ובאף. הפעלת התאים מביאה להפרשת היסטמין אשר גורם להתעטשויות, נזלת, דלקות בעיניים, אסתמה ולעתים גם להלם (שוק) אלרגי קשה ומסוכן".

ד"ר רשף מציין שבברזילי מבצעים אבחון לילדים ומתבגרים עם אלרגיה למזון (חלבוני חלב, ביצים, שומשום, בוטנים וכדומה) ותרופות מסוימות. כדי לזהות את הרגישות באופן מדויק, מבצעים בדיקת תגר המחייבת השגחה מיוחדת. בסוף התהליך ניתן לאשר או לשלול את הרגישות האלרגית ולהתיר לאכול את המזון החשוד או להשתמש בתרופה החשודה.

בנוסף אנו מהווים מרכז מקצועי ייחודי בתחום הטיפול ופיתוח תרופות לאנגיואדמה (בצקת-נפיחות התקפית).

מרפאות המומחים מתקיימות בשעות הבוקר ואחר הצהרים, לשירות תושבי אשקלון, דרום הארץ, הנגב המערבי, עוטף עזה, ולכל מטופל מדן ועד אילת.

מוקד זימון תורים מרפאות חוץ ומכונים 5207*

זימון תורים מקוון בכתובת

זימון תורים (שליחת הודעה בלבד) בווטסאפ: 050-5044444

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח