כלכלה

הפיילוט לפתיחת הקניונים יוצא לדרך

הממשלה יוצאת הלילה )rchgh( בפיילוט מצומצם במסגרתו יופעלו 15 קניונים ברחבי הארץ, בחלוקה גיאוגרפית, עד ליום 06.12.2020. במהלך התקופה יתבצע פיקוח על מילוי הנחיות משרד הבריאות לשם מניעת התקהלות והדבקות. לאחר תקופת הפיילוט, בהתאם לתוצאותיו יוחלט מתי ובאיזה אופן יפעלו כלל הקניונים ברחבי הארץ.

על מנת לבחון בצורה אפקטיבית את השמירה על ההנחיות, יערך הפיילוט במספר מצומצם של 15 קניונים סך הכל, 6 מתוכם שייכים לשתי הקבוצות הגדולות ביותר בשוק – קבוצת עזריאלי בע"מ ומליסרון בע"מ בחלוקה שווה. על מנת לקבוע מי יהיו תשעת הקניונים הנוספים שישתתפו בפיילוט, יערכו 3 הגרלות בין הקניונים שאינם בבעלות שתי החברות. כל הגרלה תערך עבור פתיחת שלושה קניונים באזור מסוים לפי החלוקה הבאה: ירושלים ודרום, תל אביב ומרכז, צפון וחיפה, כך שיפתחו 3 קניונים בכל אזור, ו-9 קניונים בסך הכל.

הפיילוט, ביוזמת משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה, נועד לבחון את אפשרות פתיחת ענף המסחר המשמעותי – ענף הקניונים, אשר יאפשר לרווח את הפעילות המסחרית, במקום לרכז את הקניות בחניות הרחוב ומתחמי ביג, זאת לצד חזרתם לפעילות של אלפי חנויות ועשרות אלפי עובדות ועובדים, המועסקים באזורי מסחר אלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קניונים המעוניינים להשתתף בפיילוט, יצהירו כי הם מתחייבים לפעול על-פי הנחיות משרד הבריאות כפי שעוגנו בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש(הוראת שעה)( הגבלת פעילות והוראות נוספות), (תיקון מס' 14 ), התשפ"א- 2020. בשלב זה לא תותר הפעלתם של קניונים, מלבד הקניונים בפיילוט.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "פתיחת הקניונים הינה צעד נוסף שמוביל משרד הכלכלה והתעשייה להחזרת המשק לפעילות מלאה כאשר פתיחתם, לצד השווקים הפתוחים, תחזיר עשרות אלפי עובדות ועובדים בחזרה למעגל העבודה ותביא לצמיחה מחודשת של המשק. יש לזכור עם זאת, כי הצלחת הפיילוט וחזרתם לפעילות של כלל הקניונים בישראל, מחייבת את בעלי הקניונים, בעלי העסקים והצרכנים, לשמור על הנחיות התו הסגול

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "אני מברך על החלטת הקיבנט ואישור הפיילוט לקניונים לקראת פתיחתם המלאה. מדובר בצעד חשוב נוסף בפתיחת המסחר לאחר שהובלתי את פתיחת חנויות הרחוב והעסקים הקטנים. אני מצפה מכל משתתפי הפיילוט לעמוד בהגבלות שנקבעו ולשמור על ההנחיות כדי שנוכל להמשיך להחזיר עובדים רבים למעגל העבודה ולשמור על בריאות הציבור ורמת תחלואה נמוכה"

המעוניינים להשתתף בפיילוט יגישו מועמדותם בקישור הבא: https://survey.gov.il/he/malls-opening-pilot ,עד ליום 26.11.2020, בשעה 23:59. ההגרלה תיערך במשרד הכלכלה על-ידי נציגים ממשרד הכלכלה והתעשייה, וממשרד האוצר לאחר סיום ההרשמה ותוצאותיה יפורסמו באתר משרד הכלכלה מיד עם סיומה.

Back to top button