הרכבות החשמליות החדשות מתוצרת סימנס הגיעו לישראל

היחידות הראשונות של הרכבות החשמליות החדשות של רכבת ישראל נפרקו אמש (שני) בנמל אשדוד. הרכבות החשמליות הן מדגם DDEMU מתוצרת סימנס. מדובר בשלב נוסף בתהליך החלפת צי הרכבות המיושן המונע בדיזל, לרכבות חשמליות חדישות וירוקות, אשר ישפרו את השירות לנוסעים ויצמצמו זיהום האוויר ועלויות התחזוקה.

הסעת הרכבות החדשות תתאפשר עם השלמת החישמול במסילות טבעת השרון הכוללות את תחנות רעננה, הוד השרון, כפר סבא, פתח תקווה, ראש העין, בני ברק,  וכן בקו לאשקלון, הכולל את תחנות בת ים, חולון, ראשל”צ משה דיין, יבנה, אשדוד ואשקלון, בה מוקם מתחם תפעולי חשמלי חדש הכולל מוסך לקרונועים החשמליים.

הקרונועים החשמליים (קרונות בהנעה עצמית ללא קטר) החדשים יהוו תוספת של 37 אחוזים למצבת הקרונות של הרכבת, כאשר כל רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים.

צילום: cloudview שבתאי טל

אלה יתווספו לצי הרכבות החשמליות שכולל גם את הקטרים החשמליים החדשים מדגם TRAXX והקרונות הדו-קומתיים המוכרים אשר הוסבו לחישמול על ידי רכבת ישראל.

לקרונועים החשמליים הספק של עד 8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט), ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, אשר יאפשרו שירות משודרג לנוסעים, לצד בטיחות מתקדמת. בין היתר, משולבת בהם מערכת אוטומטית המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

לאחר הפריקה יועברו הרכבות למסוף פרידנזון בנמל אשדוד, וייצאו בימים הקרובים למתחם הרכבתי במשמר איילון, שם יעברו בדיקות וניסויים בחודשים הקרובים, וצפויים להיכנס לשירות במהלך שנת 2021.
 
.

צילום: cloudview שבתאי טל

שרת התחבורה מירי רגב, אמרה: “קרונות הרכבת החשמליים החדשים יזניקו את רכבת ישראל לעידן חדש של תחבורה ציבורית ירוקה, נגישה ומזמינה. לנגד עיני החזון לחבר את ישראל באמצעות מערכות הסעת המונים בדגש על המסילה המזרחית מקרית שמונה ועד אילת, שתאפשר נגישות תחבורתית ומוביליות חברתית לכל אזרח״.
 
מנכ”ל רכבת ישראל, מיכאל (מיכה) מייקסנר בירך ואמר: “הקרונועים החשמליים מהווים את העתיד של רכבת ישראל, קליטתם והכשרת הצוותים להפעלתם נעשית במקביל להתקדמות בעבודות הסברת המסילות לחשמל, ואלה יאפשרו לרכבת לשלב ציוד חדש שיחליף את צי הרכבות המיושן ומבוסס דיזל הפועל כיום, לשפר את רמת השירות, להגדיל את תדירות הרכבות ולצמצם את עלויות התחזוקה האנרגיה וזיהום האוויר.”
 
מנכ”ל סימנס מוביליטי ישראל, צחי גולן, הוסיף: “ההגעה של הקרונועים החשמליים לארץ תסמן את תחילתו של עידן חדש לרכבת ישראל ולנוסעיה. סוג קרונועים זה, שנע כבר על המסילות בגרמניה, הינו חוד החנית של הקרונועים של סימנס. הקרונועים חדשניים, ירוקים, עם יכולות דיגיטליזיציה מתקדמות וכמות תקלות נמוכה, דבר שיביא לשיפור משמעותי של הזמינות והנוחות של הרכבות בישראל.”
 

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה



לחצו כאן להוספת תגובה

מעוניינים לכתוב אצלנו או לנהל טור משלכם? לחצו כאן ושלחו לנו הודעה










0 0 vote
דרגו את הכתבה
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

להוספת נגן תחנות הרדיו לאתרך הדבק קוד זה


למעבר לערוץ החירום -לחצו כאן

פתיחת הנגן בחלון נפרד

אתם מוזמנים לשלוח לנו מידע חדשותי וליצור איתנו קשר בכל נושא ועניין.


* יש לציין כי אמינות הדיווח תיבדק ותפורסם באתר ע"פ שיקול דעתו של עורך אתר החדשות.
* נדגיש כי בצירוף תמונה אנו מסירים כל אחריות בגין הפרת זכויות יוצרים ואחריות זו תהיה מוטלת על השולח. שליחת תמונה ללא קרדיט צילום לא תפורסם באתר. אם אין ברצונכם לציין קרדיט אנא כתבו "ללא קרדיט".

לשליחת תמונות נוספות בוואטסאפ

תודה רבה וגלישה נעימה
צוות חדשות MivzakLive