חדשות הארץ

מהבוקר: בדיקות סופיה מיידיות וללא תשלום סמוך ל"איים הירוקים"

הבדיקות המיידיות של סופיה וצוותי הרפואה של שיבא ממשיכים לפתוח את איי התיירות באילת ובים המלח. הבוקר (שני) נפתחו תחנות הבדיקה בנמל התעופה רמון באילת ובמועצה האיזורית תמר בים המלח. הטכנולוגיה הניידת של סופיה, אושרה על ידי ה – FDA ומשרד הבריאות ומאפשרת קבלת תשובה תוך 15 דקות באמצעות מכשיר קטן וחכם ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

תחנת הבידוק המיידית ללא תשלום בנמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון באילת, נפתחה והותקנו שתי עמדות של מכשירי סופיה ניידים, כל מכשיר קטן וחכם יכול לבצע כ- 40 בדיקות בשעה, כך שתחנת שדה התעופה צפויה לאפשר לעד כ- 80 איש להיבדק בשעה ולקבל תשובה במקום ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. התחנה תפעל 12 שעות ביום 7 ימים בשבוע.

צילום: באדיבות סופיה ישראל

תחנת הבידוק המיידית ללא תשלום בים המלח נפתחה במבנה המועצה האזורית תמר בישוב נווה זוהר, הותקנו שתי עמדות של מכשירי סופיה ניידים, כל מכשיר חכם יכול לבצע כ- 40 בדיקות בשעה, כך שתחנת ים המלח צפויה לאפשר לעד כ- 80 איש להיבדק בשעה ולקבל תשובה במקום. התחנה תפעל 12 שעות ביום 7 ימים בשבוע. על המיקום הסופי לפני ההגעה לבדיקה ניתן להתעדכן במוקד 106 של המועצה בטלפון 08-8000210.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נכון לעכשיו כבר למעלה מ – 2,000 ישראלים ביצעו בדיקת קורונה מיידית ללא תשלום בתחנת הבידוק המהיר בקיבוץ יטבתה בדרכם לאילת באמצעות הטכנולוגיה של סופיה ובהפעלת צוותי הרפואה של שיבא. בין הנבדקים, ספקי מזון וציוד לתיירות, נהגי אוטובוס ומשאיות, מורים ומורות, עובדי מלונאות, עורכי דין, שוטרים ורופאים. תחנת הבדיקות המיידיות בקיבוץ יטבתה נפתחה ב- 19 בנובמבר ומאז היא ממשיכה לפעול באופן רצוף 24/7, עם חמש עמדות ובכל אחת מותקן מכשיר סופיה נייד.

תחנות הבדיקה הוקמו על ידי מפקדת אלון של פיקוד העורף ומנהל הרכש (מנה"ר) במשרד הביטחון. התחנות מאוישות על ידי צוותי שיבא באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה אשר אושרה על ידי ה – FDA ומשרד הבריאות המאפשרת קבלת תשובה תוך 15 דקות. ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.

צילום: באדיבות סופיה ישראל

בשלב זה, מערך הדיגום המיידי מיועד רק לתושבי האיזור וכל מי שמגיע לאיי התיירות הירוקים במסגרת עבודה, כמו עובדי המלונות וספקים ולמקרים חריגים המותרים בחוק. מי שמגיע לנופש, נדרש להצטייד באישור על בדיקת קורונה שלילית לפני מועד ההגעה.

סופיה היא טכנולוגיה ניידת ופורצת דרך אשר פותחה על ידי קווידל (Quidel) אחת מחברות הציוד הרפואי הגדולות בעולם הפועלת מסן דייגו, קליפורניה. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה.

ברחבי ארצות הברית כבר פועלים כ – 55 אלף מכשירים וישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית שהזמינה את המכשיר הנייד. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא הוצאות שינוע דגימות או השקעת משאבים למבנה.

משרד הבריאות רכש כ – 300 מכשירים ולצורך הכנסתה לארץ בתוך מספר שבועות, הוקם מערך של כ – 2,500 אנשי צוות רפואי שעברו הדרכה על ידי מהנדסי סופיה ישראל ללא כל השקעה כספית נוספת. בשבועות האחרונים כבר הופצו בארץ מכשירים בבתי אבות, דיור מוגן ומוסדות גריאטריים במסגרת פרויקט מגן אבות ואימהות, בצבא, במשטרה ובשירות בתי הסוהר, בקופות חולים ובחדרי מיון וכן בכניסות לאיי התיירות הירוקים.

לפני הרכישה ביצעה המעבדה לנגיפים של משרד הבריאות תיקוף מתמשך על מעל 1,400 נבדקים אשר הסתיים בהצלחה וללא תקלות. ישראל היא אומנם המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה, אך מאז כבר הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ – 2 מיליון בדיקות סופיה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח