חדשות הארץ

רה"מ נתניהו: כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו כמתוכנן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (ראשון) דברים בפתח ישיבת הממשלה בנושא החיסונים: "בסוף השבוע הבאנו הישג נוסף במאבק נגד נגיף הקורונה. הגענו להבנה עם חברת אסטרהזניקה לרכישת מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל. אני מציין שזה מצטרף להסכמים שהגענו אליהם עם פייזר ומודרנה על אספקת מיליוני חיסונים אחרים למדינת ישראל. המדיניות שלנו היא להביא כמה שיותר חיסונים, מכמה שיותר מקורות, לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. כל אזרח ואזרחית בישראל שירצו בכך יוכלו להתחסן. הכלל שקבעתי הוא – עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר".

עוד אמר ראש הממשלה בנושא הפטור מאשרות לאיחוד האמירויות: "הממשלה צפויה לאשר היום החלטה חשובה נוספת – הסכם פטור מאשרות בין ישראל לאיחוד האמירויות. זו המדינה הערבית הראשונה שנחתם איתה הסכם כזה, וזהו צעד חשוב שיאפשר תיירות הדדית. זה יפתח ויחזק כמובן את הקשרים בין המדינות ואת הקשרים הכלכליים. אני מאמין שכל אזרחי ישראל, כל העולם, רואה את השינוי הכביר שאנחנו מחוללים באזורנו בכל תחום."

ראש הממשלה אמר לגבי מתווה החזרה ללימודים כי "כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב יפתחו כמתוכנן. זה לא עומד להשתנות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה התייחס לנושא הסרת החסמים העומדים בפני העולים במקצועות הרפואה: "אני מביא היום לאישור הממשלה החלטה להסרת חסמים העומדים בפני העסקת עולים במקצועות הרפואה. אנחנו חייבים להשתדל לסייע לעולים להשתלב בשוק העבודה בישראל, וההצעה הזו היא מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של העולים החדשים בתחום הרפואה. אנחנו נאבקים בזה הרבה שנים, אין שום סיבה שאנשים למשל שבאים מצרפת, הם באים ממערכת בריאות מצוינת מן המתקדמות בעולם, והמכשולים הבירוקרטיים הם מכשולים בירוקרטיים ולא יותר מזה. ההחלטה הזאת גם תתרום כמובן למדינה, ובכך תתגבר את העוסקים ברפואה בישראל – תחום שהוא תמיד חשוב, אבל בייחוד בימים האלה".

לסיום אמר ראש הממשלה נתניהו: "ולבסוף, אנחנו מציינים היום את יום פטירתו של דוד בן גוריון ז"ל, ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. לבן גוריון זכויות יסוד בהחלטה ההיסטורית להקים, להכריז על הקמת מדינת ישראל. הוא עשה זאת מול התנגדות פנימית לא מבוטלת, ההחלטה הזו כמעט שלא עברה. יש לו זכויות עצומות בקביעת ירושלים כבירתנו, ובתשתיות היסוד בכל כך הרבה תחומים שהניח לפיתוחה של מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

ארכיון. צילום: לע"מ
Back to top button