צבא וביטחון

גנץ הודיע על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לחקר פרשת הצוללות

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי קיבל החלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקר רכש הצוללות וכלי השיט. זאת, לאחר שבועות של עבודת מטה שהתקיימה בשבועות האחרונים במשרד הביטחון ובהתאם לסמכותו על פי סעיף 8א לחוק הממשלה.

בשבועות האחרונים, קיים שר הביטחון התייעצויות רבות עם בכירים לשעבר במערכת המשפטית והביטחונית. לאור התייעצויות אלו והמידע העדכני שאליו נחשף, הגיע גנץ למסקנה, כי ועדת בדיקה של משרד הביטחון תוכל לשפוך אור על חלק מהתהליכים שהביאו לרכש הצוללות וכלי השיט, לבחון את הנהלים ואופן ביצוע ההתקשרויות.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ החליט למנות את השופט בדימוס אמנון סטרשנוב לעמוד בראש הוועדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית וכיום הוא כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

לצידו, מינה השר חברים נוספים לוועדה: יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדו"ח הסופי. שר הביטחון הנחה את חברי הוועדה לעבוד מול הדרג המקצועי במשרד הביטחון והדגיש בפניהם, כי הם נדרשים לבצע את עבודתם באופן עצמאי, ללא מעורבות הדרגים הפוליטיים. כמו כן, הדגיש גנץ כי מסקנות הוועדה, לאחר ביצוע עבודת ביטחון המידע הנדרשת, יפורסמו באופן שקוף לציבור.

בכתב המינוי שהכין גנץ לוועדה, מפורטים הנושאים הבאים שייחקרו:

– הפרוצדורה בהליכי הרכש של מערכת הביטחון בנוגע לספינת המגן סער 6 והצוללות.

– ממשקי העבודה בין כל הגורמים העוסקים ברכש ובהם, מערכת הביטחון, משרד ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי.

– תחומי האחריות של צה"ל בהליכי הרכש של מערכת הביטחון.

– מעמדם של מתווכים בעסקאות רכש ובעסקאות ייצוא של מערכת הביטחון.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
אודות חברי הוועדה:

• השופט (בדימוס) אמנון סטרשנוב כיהן כשופט בבית המשפט המחוזי בת"א, כפרקליט צבאי ראשי וכשופט צבאי. סטרשנוב אף כיהן בעבר כנשיא המוסד הישראלי לבוררות עסקית וכיום הוא כנשיא בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל ועוסק בבוררות ובגישורים.

• אלוף (במיל') אברהם בן שושן כיהן כמפקד חיל הים ובמהלך תקופת כהונתו, נוהל פרויקט הרכש של ספינת הסער 5 והדולפין. בן שושן כיהן גם כנספח משרד הביטחון בוושינגטון וכמנכ"ל משרד העבודה והרווחה. עוד מילא בן שושן שורה של תפקידים במערכת הביטחון.

• יעל גריל, כיהנה עד לאחרונה כמנהלת מחלקת הרכש במשרד ראש הממשלה. בעברה מילאה שורה של תפקידים בנושאי רכש במערכת הביטחון, ביניהם: מנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון ומנהלת היחידה הכלכלית של משלחת הרכש של משרד הביטחון בניו-יורק.

תגובה אחת

  1. יש טעם לפגם במינויה של יעל גריל לחברה בצוות לבדיקת נושאי הרכש של צוללות וספינות הסער מהסיבה שעד לאחרונה הועסקה במשרד ראש הממשלה ועלולה להיות לכך השפעה על גישתה לענין החקירה/בדיקה.

Back to top button