משפטי/פלילי

תושב רהט מואשם בתכנון פיגוע נגד שוטרים בהר הבית

הותר לפרסום: פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אזרח ישראלי, ואליד אבו מדיעם, בן 20 מרהט, אשר הגיע לעיר העתיקה בירושלים, כשהוא מצויד בסכין ובמברג, והיה בדרכו להר הבית לבצע פיגוע ממניע לאומני ולמות כ"שאהיד". כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור והחזקת סכין.

על פי עובדות כתב האישום, בעקבות כעס שצבר הנאשם כלפי אנשי ביטחון יהודים, גמלה בליבו ההחלטה לבצע פגוע בשוטרים יהודים בהר הבית ולמות כ"שאהיד".

ב- 6 בנובמבר, החליט הנאשם להוציא לפועל את תכנית הפיגוע באותו לילה, ולגרום למותו של שוטר או חייל, באמצעות דקירה בסכין בצוואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

טרם יציאתו לירושלים, ניגש הנאשם לאשתו, סיפר לה על תכניתו לבצע פיגוע, נפרד ממנה לשלום, וביקש ממנה לא לספר לאיש על התכנית. אשתו ניסתה להניא אותו מתכניתו, אך ללא הואיל. הנאשם הצטייד בסכין יפנית, התקשר לחבר וביקש ממנו לעשות לו טובה ולהסיעו לירושלים על מנת להתפלל. הנאשם אף חיפש לרכוש גז מדמיע וסכין, אך לא מצא בשעת לילה.

במהלך הנסיעה, התנהגותו של הנאשם עוררה את חשדו של החבר, אשר שאל את הנאשם אם הוא מתכנן לבצע פיגוע. הנאשם השיב בחיוב ואז החבר עצר את הרכב ואמר לנאשם לרדת ולחשוב שוב על מעשיו. מיד לאחר מכן, טען הנאשם כי צחק עליו ושהוא נוסע לירושלים על מנת לפגוע במי שפגע בכבודה של אשתו, מה ששכנע את החבר להמשיך בנסיעה. הנאשם הוציא מברג מתא ברכב והסתיר אותו בבגדיו, לא ענה לשיחות ולהודעות מאשתו, ואף כתב לה שאם תגלה אודות התכנון שלו, היא מגורשת.

מכתב האישום עולה, כי החבר הסיע את הנאשם לשער שכם "באב אלעמוד", הנאשם ירד מהרכב סמוך לשעה 1:00 בלילה והחל לצעוד ברחובות העיר העתיקה עד שהגיע סמוך לשער האריות, כשהוא מחפש אחר הכיוון להגיע למסגד אלאקצא בהר הבית. השוטרים שביצעו סיור במקום הבחינו בנאשם, אשר עורר את חשדם, והנאשם נעצר.

התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע ימ"ר נגב במשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח