חדשות הארץ

השר אוחנה: מד"א הינו חלק מרכזי ממערך ביטחון הפנים של אזרחי ישראל

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בביקורו במד"א:
"אני רואה במד"א חלק מרכזי וחיוני ממערך ביטחון הפנים של אזרחי ישראל"

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ביקר היום (רביעי) במוקד הלאומי של מד"א בקרית אונו יחד עם מנכ"ל משרדו, ניצב בדימוס משה אדרי ולווה ע"י מנכ"ל מד"א, אלי בין ובכירי הארגון. השר אוחנה קיבל סקירה מקיפה על פעילות הארגון וערך סיור במוקד ופגש את אנשיו, על מנת להעמיק את היכרותו אודות הפעילות שמוביל מד"א כארגון ההצלה הלאומי וכעומד בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל.

במהלך הסיור שמע השר אוחנה על פעילות מד"א בשגרה ובחירום ועל התמודדות הארגון מול משבר הקורונה ומערך הבדיקות והדגימות. לשר אוחנה הוצג מערך הבדיקות המקצועי, המהיר והיעיל אותו מפעיל מד"א מראשית משבר הקורונה בארץ. בנוסף, למד השר אודות פעילות שירותי הדם של מד"א שכוללת בין היתר את התרמת הפלסמה מחולי קורונה שהחלימו ואספקתן לבתי החולים לטיפול בחולים במצב קשה ובינוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמו כן, אנשי מד"א הציגו בפני השר את פרויקט מד"א בקהילה שצפוי להוריד בכ-30% את הצורך בפינויים של חולים לחדרי המיון ובכך להקל על העומס בבתי החולים. במהלך הסיור במוקד נחשף השר לטכנולוגיות הרבות אותן מפתח מד"א ולשיתופי הפעולה הרבים בין מוקד 101 של הארגון למוקדי כיבוי האש והמשטרה. השר התעניין רבות בעמדות המפעם (דפיברילטור) החכמות שמד"א מציב ברשות הרבים שבעזרתן יכול כל אזרח, גם ללא הכשרה רפואית להציל חיים.

השר סייר בין הרכבים הייחודיים המשמשים את צוותי מד"א ברחבי הארץ, בהם טרקטורון ייעודי עם יכולות עבירות בשטחים מורכבים על מנת לחלץ פצועים, אופנועי מד"א, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואוטובוס הטיפול הנמרץ הייחודי שיכול לפנות מספר רב של מטופלים, בהם גם כאלו במצב קשה ורכבים ממוגנים. עוד ראה השר מערכת ייחודית וחדשנית שמבצעת חיטוי לפנים הרכב במקרים בהם צוותי מד"א מטפלים ומפנים חולי קורונה.

השר אוחנה אמר במהלך הביקור כי: "הקשר שלי למגן דוד אדום וההערכה שלי לארגון לא החלו עם תפקידי הנוכחי אלא הרבה קודם, כחבר כנסת ועוד לפני. בהרבה יותר מהזדמנות אחת שמעתי על מקרים בהם יצאו אנשים ממצבים קשים מאוד של מצוקה, חירום וסכנת חיים בזכות המלאכים בלבן שהגיעו ברגעים הכי קשים והושיטו יד, עזרו והצילו חיים. כשר לביטחון הפנים אני פוגש את אנשי מד"א מדי שבוע בהערכות המצב השבועיות יחד עם גופי הביטחון וההצלה השונים. למרות שאין כפיפות ממשלתית, ואני חושב שזה יתרון גדול, אני רואה במד"א חלק מרכזי וחיוני ממערך ביטחון הפנים של אזרחי ישראל. אני מאוד גאה בכם, אזרחי ישראל התברכו בכם. יישר כח, המשיכו בדרככם. נעשה את המקסימום כדי לשפר את שיתוף הפעולה, התיאום, השליטה והבקרה – לטובת ורווחת כל אזרחי המדינה".

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר כי "הממשקים בין מגן דוד אדום למשרד לביטחון פנים ולשלוחותיו, משטרת ישראל, שב"ס וכיבוי אש הם הדוקים בשגרה ובחירום. מד"א הוא הגוף המוביל לרפואת חירום במדינה ושיתופי פעולה הטכנולוגים, המקצועיים והמבצעים עם שאר גורמי החירום הם חזקים וטובים. ברצוני להודות לשר אוחנה על שהקדיש מזמנו לארגון מד"א והגיע למוקד על מנת להכיר לעומק את פעילות הארגון בשגרה בחירום ועל התמיכה והסיוע למגן דוד אדום למען תושבי מדינת ישראל."

צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א
צילום: דוברות מד"א

Back to top button