חדשות חוץ

ראש הממשלה: המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים יחצו בעתיד

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) במפגש פסגה עם מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו ושר החוץ של בחריין עבד-אללטיף אלזיאני ואמר כי "רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים. ברצוני להודות לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולצוות השלום המוכשר של הנשיא, בראשותו של ג'ארד קושנר, על מנהיגותם וחזונם בקידום השלום ההיסטורי הזה. שלושה הסכמי שלום בששה שבועות. אני לא חושב שאפשר להתעלות על זה. היום אנחנו עושים היסטוריה שוב."

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר כי "זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור. השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים. בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים. התכוונתי להגיד שכמו ישראל לבחריין יש גז טבעי, אבל לא ארחיב את האנלוגיה הזו מעבר לגבולותיה.

ראש הממשלה התייחס לשיתופי פעולה עתידיים בין המדינות: "לבחריין יש גז טבעי ונפט. עם זאת, היא אינה תלויה במשאבים אלה לבדם. יש לה כלכלה איתנה ומודרנית עם מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה פיננסית משגשגים, ייצור אלומיניום חדשני, תעשיית תיירות חדשנית ותחומים רבים אחרים. היום, מה שאנחנו עושים בביקור הזה הוא הרחבה של אותם תחומים רבים. מכיוון שמה שאנו עושים הוא לאפשר זרימה חופשית של רעיונות, ממציאים, יזמים בין ישראל לבחריין בשני הכיוונים. אנו משחררים כוח כלכלי אדיר ורב עוצמה, וכוח לשלום לטובת שני העמים שלנו. אנו לא עושים זאת בעתיד הרחוק. אנו עושים זאת כעת, בעודנו מדברים. זה קורה במהירות מדהימה. ישראלים טסים לבחריין, בחריינים טסים לישראל. השמיים כבר לא מהווים את הגבול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שר החוץ אלזיאני, אנא מסור למלך חמד את הערצתי הכנה להנהגתו האמיצה ובעלת החזון. ב-2019, הוד מעלתו אירח פיסגה כלכלית אזורית שהביאה יחד בחריינים, ישראלים, אמריקאים – נציגים מכל רחבי המזרח התיכון ומעבר לו. הפגישה ההיא, שבזמנו זלזלו בה, הייתה למעשה כרוז לדברים טובים שהיו עתידים לבוא. זה היה צעד חשוב מאוד בדרכנו המשותפת לפיוס ושלום. היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד", אמר נתניהו.

נתניהו הודה לפומפאו וביקש למסור הערכתו לנשיא היוצא טראמפ: "מזכיר המדינה פומפאו, מייק, אני מודה לך שוב על ידידותך הבלתי מעורערת. איני אומר זאת כמס שפתיים – ידידות בלתי מעורערת, מתמשכת בכל הזמנים. אני מבקש ממך למסור לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה, ואת הערכתה של אומתנו אסירת התודה על כל מה שהוא וממשלו עשו למען מדינת ישראל ולמען השלום. לישראל ובחריין היו קשרים רבים לאורך השנים. אבל בכנות רבה, היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו."

"אני מקבל בברכה את כל אורחינו המכובדים מממלכת בחריין ומארצות הברית. אני מודה לכם שהגעתם להיות כאן עמנו לרגל האירוע המיוחד הזה, בעודנו נוקטים בצעד היסטורי נוסף בדרכנו לשלום רחב יותר. ברוכים הבאים כולכם".

"ברצוני גם להביע את תנחומינו, תנחומיי, על ראש ממשלת בחריין המנוח," הוסיף נתניהו ואמר: "שלחתי כמובן מכתב ופרסמתי הודעה, אבל הוא היה ידיד נהדר, תומך גדול בשלום והוא יחסר מאוד. אני מנצל גם את ההזדמנות להציע את תקוותיי להצלחה והמשך שיתוף הפעולה עם ראש הממשלה החדש, דבר שלדעתי משקף את הידידות הנפלאה שלנו."

"בנוגע לשאלה של השגרירויות, אנחנו מוכנים לעזור," הבהיר נתניהו, "עד כמה שאני יודע, יש שגרירות אחת או שתיים פנויות שהינן זמינות. תודה רבה לכם. תודה מייק, תודה שר החוץ. זהו יום נפלא לשלום."

צילום: קובי גדעון, לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח