חדשות הארץ

נשיא המדינה: חופש הדת והפולחן הם ערכים מרכזיים בישראל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים פגישת הערכות היום (רביעי) עם ראשי העדות הנוצריות בישראל ובכירי יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים לקראת חג המולד, בצל מגבלות המאבק בנגיף הקורונה. בפגישה השתתפו נציגי הפטריארכים והעדות הנוצריות בישראל: הפטריארך היווני של ירושלים תיאופולוס השלישי, הפטריארך הלטיני בישראל פיירבטיסטה פיצאבללה, הקוסטוס של המקומות הקדושים פרנצ'סקו פטון, ראש הכנסייה היוונית הקתולית בישראל יוסף מטא, סגן הפטריארך הארמני של ירושלים סיוואן גריביאן וראש מטה המנהל האזרחי, אלוף משנה אייל זאבי.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא פתח את דבריו באיחולי הצלחה לפטריארך הלטיני החדש, הפטריארך פיצאבלה, עם מינויו לתפקיד והודה לו על שירות רב שנים ועל עבודתו לבניית גשרים עם הקהילות הנוצריות בישראל.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא התייחס למגבלות המאבק בנגיף הקורונה והדגיש: "חופש הדת והפולחן הם ערכים מרכזיים במדינת ישראל. עליהם להיות מוגנים כל הזמן. למרות זאת, בקרוב מאוד נהיה ערב עונת החגים הנוצרים. חשוב מאד שכל הנוצרים בארץ הקודש יקפידו על מגבלות נגיף הקורונה במהלך עונת החגים. ביטחונם של הקהילות הנוצריות והאתרים הקדושים בישראל והרשות הפלסטינית, במיוחד בבית לחם, מאוד חשובים לנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא התייחס ליוזמת "ארץ המנזרים", והדגיש שלאור רוח השלום ושיתוף הפעולה שנוצר באזורינו, זהו הזמן לקדם יחדיו את השלמת הפרויקט. "הפרויקט מהווה גם הזדמנות טובה לקידום הדיאלוג בין הישראלים לפלסטינים, אשמח לעזרתכם בקידום פרויקט חשוב זה מול העולם הנוצרי ומדינות האזור," אמר.

צילום: מארק ניימן / לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח