פוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישרה הקלות ל-113 עמותות חברתיות

ועדת הכספים אישרה היום (שני) הקלות במס על תרומות ל-113 עמותות חברתיות, שעוסקות במטרות ציבוריות, שאינן מתוקצבות ישירות על ידי המדינה.

ל-111 עמותות אושרו הקלות במס הכנסה על תרומות ול-2 עמותות ניתנו הקלות במיסוי מקרקעין, זאת בהתאם לסעיפים 46' לפקודת מס הכנסה ו-61 לחוק מיסוי מקרקעין.

בין העמותות שאושרה להן ההטבה: מוסדות חינוך, רווחה, תרבות, בריאות, דת, סעד, ספורט, זכויות אזרח, איכות סביבה, קליטת עלייה וגופים שעוסקים בעידוד תעסוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על מנת לקבל אישור ניהול תקין נדרשות העמותות ל-כשנתיים פעילות, האישור ניתן לשנתיים, והוא מוארך בכל פעם בשלוש שנים, במידה והעמותה אינה משנה את יעודה ועומדת בכללי המנהל התקין.

בדיונים האחרונים עיכבה הוועדה את האישור למרבית העמותות, כאשר התנתה את האישור בעמידה בנוהל שקבעה בחודש יולי, שמעגן נתונים שונים שרשות המיסים מתבקשת להביא, בניהם נתוני שכר של 5 מקבלי השכר הגבוה ביותר בכל עמותה. היום העמידה הרשות חלק ניכר מהנתונים שהתבקשה להביא, אך עדיין עלו שאלות שונות מצד חברי הכנסת.

ארז אורעד, מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכרים ברשות המיסים, ציין: "ההתנהלות הזו מכבידה עלינו ומוסיפה עלינו המון לנטל".

ח"כ שלמה קרעי אמר: "עם כל הכבוד אנחנו רואים פה לצד הבדיקה שלכם גם בעיות".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, הוסיף: "אני רוצה להודות לרשות המיסים ששיתפו פעולה עם הנוהל החדש לאישור העמותות, הוא עוד לא מושלם, הנוהל לא פשוט, הוא דורש עבודה מהאגף, עוד נשב על זה. אני מתנצל בפני מי שהמתין, אך הנוהל חשוב להתנהלות התקינה והבקרה, ואני שמח שקבענו אותו."

עוד אמר ח"כ גפני: "גם בנוגע להעברות קבענו נוהל, הוא הקשה מאוד על אגף תקציבים, והיו העברות שהיו חשובות לנו וחיכינו, כי רצינו התנהלות תקינה. התחדשנו לנו דברים בנוהל, אנחנו משבחים את העבודה של האגף, אבל אנחנו במצב אחר, ויש צורך בבקרה".

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח