חדשות הארץ

המשנה ליועמ"ש: שינוי הטפסים יכבד הורים ומשפחות באשר הם

המשנה ליועמ"ש מסר היום (שישי) כי הוא מגבה את שר המשפטים בשינוי הטפסים הממשלתיים להורה אחד והורה 2, במקום אבא ואמא. בשבוע שעבר הפילה הכנסת את הצעת החוק לשינוי הטפסים הממשלתיים, חרף זאת הודיע שר המשפטים אבי נינסקורן שיצפצף על החוק וישנה את הטפסים הממשלתיים במשרד המשפטים בניגוד לחוק.

בעקבות כך, פנה ארגון בצלמו למשנה ליועמ"ש דינה זילבר הממונה על משרדי הממשלה שתנחה את שר המשפטים לקיים את החוק. בפניית הארגון הוזכרה פניית המשנה לשורת שרים מהצד הימני של המפה הפוליטית שדינה זילבר התערבה ומנעה מהם לקיים את האגנדה שלהם. ביניהם שרת התרבות מירי רגב. השר זאב אלקין. השר אורי אריאל ועוד.

להפתעתו, סרבה המשנה ליועמ"ש להתערב ומסרה שזה אינו בתחום טיפולה כלל ואף הודיעה שהיא מגבה את שר המשפטים.
דבריה של זילבר: "שלום רב, הנושא עליו אתה מלין מצוי תחת אחריותה של מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים, הגב' סיגל יעקובי, ופנייתך תועבר ללשכתה להמשך טיפול. בתוך כך, אציין כי שינוי הטפסים הצפוי מבשר מגמה חיובית של הכללה והנגשת השירותים הציבוריים לכלל הקבוצות והמגזרים באוכלוסייה, תוך התייחסות מכבדת וראויה להמשנה ליועמ"ש: שינוי הטפסים יכבד משפחות באשר הן. לדידי, שינוי זה הולם את עקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית בכל הנוגע לשמירה על כבוד האדם והבטחת השוויון לכלל האזרחים, עליהם נמנית גם האוכלוסייה הלהט"בית. בצלמם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון בצלמו נמסר: "מצער מאוד שאותה משנה שנאבקת למען שירותים שווים לכלל האוכלוסיה. נלחמת נגד זכויות הציבור הדתי והחרדי לצרוך שירותים שוים בהתאם לאורח חייו.
לא ניתן שזכויות אדם יהיו של חלקים מהאוכלוסיה וכלפי חלקים אחרים יהיה ניתן להפלות ולפגוע בזכויותיהם. נמשיך לזעוק שזכויות אדם זה גם לציבור הדתי והחרדי."

צילום: Pexels
Back to top button