חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: אנחנו נדרשים לעצב במשבר גם את ההתנהגות שלנו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם ראשי קופות החולים בישראל – מכבי, לאומית, כללית ומאוחדת באשקלון. במפגש השתתפו יו"ר קופת חולים כללית, יוחנן לוקר, מנכ"ל קופת חולים כללית פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל קופת חולים לאומית חיים פרננדס, מנכ"לית קופת חולים מאוחדת סיגל רגב רוזנברג ויו"ר קופת חולים מכבי פרופ' משה רוח. בהמשך סייר הנשיא באשקלון ונפגש עם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, בתצפית 'המצפור' שנמצאת בטיילת העיר שם שמע על התמודדות העיר עם הקורונה.

בדרכו לביקור עצר הנשיא בקיבוץ משמר דוד בעגלת הקפה "פק"ל קפה" ופגש את יפעת צוקרמן מנהלת המקום. הנשיא שמע ממנה על הקשיים העסקיים עקב מגבלות המאבק בנגיף הקורונה ואמר: "במיוחד עכשיו, יותר מתמיד, רק כחול-לבן. כולנו יחד עם העסקים הקטנים.״

לאחר מכן המשיך הנשיא למפגש עם מנכ"לי קופות החולים בישראל וביצע בדיקת קורונה במתחם הבדיקות המהירות במכשיר "סופיה" המאפשר לבצע בדיקה תוך 15 דקות. לאחר מכן קיבל סקירה על התמודדות כל אחת מהקופות עם המאבק בנגיף הקורונה ודרכי הטיפול בנגיף בכל אחד מהמגזרים, לצד מוכנותן לחורף הקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: קובי גדעון / לע"מ

"קופות החולים והרופאים בקהילה נמצאים בחזית המאבק בנגיף,״ אמר הנשיא לראשי קופות החולים והוסיף: "זו שעה היסטורית, ולקופות החולים והרופאים בקהילה יש תפקיד מרכזי. נדרשתם לייצר פתרונות, ללמוד תוך כדי תנועה. פתרונות ברמת הבדיקות, ברמת נהלי הטיפול בחולים בבידוד, ברמת הקשר עם הציבור ולצד האתגרים הרפואיים, המשבר הזה זימן לכם גם אתגר הסברתי שאין להקל בו ראש.״

הנשיא הדגיש: ״לא נוכל לנצח את המשבר הזה רק באמצעות פתרונות רפואיים. אנחנו נדרשים גם לעצב את ההתנהגות שלנו. לעזור לציבור להבין איך הוא יכול לשמור על עצמו. מה כל אחד מאתנו יכול לעשות כדי להימנע מהדבקה. עלינו להמשיך ולהסביר לציבור בישראל, בכל המגזרים, בכל הארץ, על חשיבות עטיית המסכות, השמירה על ריחוק חברתי, ההתייצבות לבדיקות, וצמצום ההתקהלויות."

צילום: קובי גדעון / לע"מ

פרופ' דודסון, מנכ"ל קופת חולים כללית, סקר את היקפי הפעילות העצומים של כללית מפרוץ מגיפת הקורונה, לצד המשך מתן שירותים רפואיים שבשגרה. "בתקופה זו טופלו מעל כ -140,000 חולי קורונה ממטופלי כללית במסגרת אשפוז בית ובבתי החולים," אמר והציג את האתגר הניצב בפני הכללית בתקופת החורף, וההיערכות לטיפול בו זמנית בכ-35,000 חולי קורונה. "כדי להתמודד עם אתגר זה פועלים בכללית לעיבוי כח אדם רפואי, הוצגה תוכנית להקמת מערך אשפוזי בית של 250 מיטות בקהילה ותוכניות להקמת מיון קדמי בערים גדולות, זאת לצד הרחבת השירותים הרפואיים הדיגיטליים המותאמים לתקופת הקורונה ולשהות בבית באמצעות אביזרים חכמים כדוגמת מכשיר ה-TYTO לביצוע בדיקות רפואיות מרחוק ושירות חדשני נוסף – אולטרסאונד ביתי," חתם.

צילום: קובי גדעון / לע"מ

מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג הוסיפה במפגש: "98% מחולי הקורונה מטופלים בקהילה. בקופת חולים מאוחדת אנחנו מטפלים בכ-20% מהחולים בקורונה בישראל – שיעור גדול משמעותית מחלקנו היחסי באוכלוסייה. הצוותים המקצועיים, שהם, הם גיבורי התקופה, מעניקים לאזרחי ישראל שחלו בקורונה את הטיפול והתמיכה המיטביים – 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע, כולל בשבתות וחגים."

עוד אמרה מנכ"לית קופת חולים מאוחדת: "המרשם שלנו להתמודדות מוצלחת עם האתגר הזה, כולל קוקטייל ייחודי של מקצועיות ומסירות אין קץ של הצוותים שלנו, חדשנות דיגיטלית שיצרה מושג חדש ברפואה הישראלית – רפואה היברידית, המשלבת את הטוב שבעולמות הרפואה והדיגיטציה גם יחד, עמדות דיגום ייחודיות שפיתחנו בשיתוף עם צה"ל, מרפאות ניידות המאפשרות להגיע לניצולי שואה ולריכוזי אוכלוסייה עם מגבלות נגישות, ניטור חולים באישפוז בית ועוד. המשבר הזה נכפה עלינו. אני מקווה שנשכיל להפיק את הלקחים הנדרשים ונשכיל לצאת ממנו עם מערכת בריאות איכותית ואפקטיבית אף יותר."

מנכ"ל קופת חולים לאומית, חיים פרננדס, הדגיש: "עובדי לאומית שירותי בריאות ממשיכים לפעול באופן מקצועי ומסור על מנת לתת את המענה המקצועי והמהיר ביותר בתקופה מאתגרת זו לכלל המבוטחים, הן ברמת החדשנות הדיגיטלית והן ברמת זמינות הבדיקות ומהירות הפיענוח במעבדה. אנו נמצאים בימים אלו בעיצומה של הטמעת תכנית החורף, על מנת להבטיח לכל המטופלים שלנו שירות רפואי מלא לרבות שירותי רפואה ראשונית ורפואה יועצת בכל הערוצים, בדיקות קורונה בכל רחבי הארץ וחיסוני שפעת לכל קבוצות הסיכון."

צילום: קובי גדעון / לע"מ

יו"ר מכבי שירותי בריאות, פרופ' משה רוח סיפר על עובדי הקופה המסורים המצויים בקו הראשון מול מוקדי התחלואה ועל רופאים מבוגרים שממשיכים להגיע למרפאות יום יום על אף התחלואה ואמר: "הצגתי לכבוד הנשיא את היערכות מכבי לחורף ולתחלואה הכפולה. זה מאמץ אדיר של צוות מקצועי ומסור, המשלב טכנולוגיה מתקדמת ותהליכי שרות מיטביים. מכבי מאשפזת כמה שיותר חולים בבתיהם. זה נכון למטופל ולמערכת, על המדינה לקדם את האשפוז הביתי בכל דרך. הקמנו בלוז קצר את המעבדה הציבורית הגדולה בישראל לבדיקות קורונה עם יכולת ביצוע של 15 אלף דגימות ביום. גייסנו מאות אנשי צוות כמו אחיות ועובדי מעבדה ותוך כמה ימים כבר היה להם ברק בעיניים עם תחושת שליחות עמוקה. כבוד הנשיא חשוב לי שתדע שיש במכבי ובמערכת הבריאות כולה לוחמי קורונה מעולים, זו יחידת עלית של עשרות אלפי ישראלים שמצילים חיים ומאפשרים לשמר שגרת חיים במדינה."

צילום: קובי גדעון / לע"מ

בהמשך הגיע הנשיא למפגש עם נותני השירות בנושא הקורונה בעיר אשקלון לשיחה באוויר הפתוח בטיילת בהובלת ראש העיר, תומר גלאם, בתצפית 'המצפור' שנמצאת בטיילת העיר. הנשיא חיזק את תושבי העיר השומרים על ההנחיות ואמר: ״להגיע לאשקלון ולראות את תנופת הבניה והפיתוח, ממלא אותי בשמחה ובהתרגשות. העיר היפה הזו צועדת קדימה גם תחת מגבלות הקורונה ואני מודה לכם על הביקור החשוב הזה. זה הזמן להזכיר לתושבי העיר כולם שגם כשיש רשות מקומית חזקה אין תחליף לאחריות אישית. צאו להיבדק. אני שב וקורא לכל אזרח במדינה, ולא אחדל מכך. צאו להיבדק. רק כך נקטע את שרשראות ההדבקה, רק כך נראה יותר ויותר ערים ירוקות ופעילות.״

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, הודה לנשיא על הביקור ואמר: ״שמחנו לארח את כבוד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטיילת הצפונית החדשה שאנו מקימים בימים אלו, אחת הנקודות היפות והמיוחדות באשקלון. סקרתי בפניו את ההתמודדות העירונית עם נגיף הקורונה והמאמצים לשמור על אשקלון עיר ירוקה. זו המשימה העיקרית שלנו בימים אלו ואנחנו ממשיכים לנקוט בצעדים הנדרשים כדי לשמור על בריאות הציבור, בהם הגברת האכיפה, ביצוע בדיקות קורונה יזומות מטעם העירייה לבעלי עסקים ולקהל הרחב וביצוע פעולות הסברה מקיפות בעיקר בקרב התלמידות והתלמידים שלנו כדי שיהוו שגרירים שלנו לטובת הנושא.

אני רוצה להודות לנשיא על ביקורו החשוב והאסטרטגי המהווה עדות נוספת לקשר החם שיש בין הנשיא לעיר אשקלון ומקווה שימשיך לעמוד לצד העיר ותושביה, המפגינים חוסן ועמידה איתנה, במימוש ההטבות המגיעות לה בשל מיקומה האסטרטגי וההסלמות הביטחוניות החוזרות ונשנות.״

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח