חדשות הארץ

ועדת החוקה: לא אושרה פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים

ההצעה לאפשר את פתיחת מתחמי הקניות הפתוחים לא עברה היום (שני) בוועדת החוקה. התקנות המוצעות מאפשרות את פתיחת החנויות, למעט חנויות המצויות בקניון מקורה או במתחם קניות פתוח דוגמת 'ביג', הכולל מעל 20 חנויות ובתי עסק. על פי התקנות תותר תפוסה של עד 4 לקוחות בלבד בחנות והפרת התקנות תוגדר כעבירה פלילית.

בנוסף, הוועדה לא אישרה את העבירה החדשה של קנס על השתתפות בתפילה בבית כנסת שבה מעל 10 מתפללים. עם זאת עדיין קיימת הסמכות להטיל קנס על מתפלל בקבוצה של יותר מ-10 מתפללים בבית כנסת או במבנה אחר אם הוא סירב להוראת שוטר להתפזר.

יועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי אמר כי "לאור העובדה שבחוק הקורונה הגדול נקבע שהוועדה רשאית לאשר את התקנות כולן או חלקן, במקרה הזה אפשר שלא לאשר את החלק שמחריג מההחרגה את מתחמי הקניות הפתוחים. אם הוועדה תחליט כך, אז תותר פעילות חנויות הרחוב למעט הקניונים המקורים, השווקים הקמעונאים והירידים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד שי סופר ממשרד המשפטים: "מה שהממשלה הביאה בפני הוועדה הוא פתיחת חנויות רחוב. חנויות הביג היו סגורות לפני התקנת התקנות והממשלה לא ביקשה לשנות את המצב, לכן עמדת המשנה ליועמ"ש היא שוועדת החוקה לא מוסמכת להחריג ולפתוח את מתחמי הקניות הפתוחים."

7 ח"כים התנגדו לפתיחת מתחמי הקניות: מיקי מכלוף זוהר, טלי פלוסקוב, אתי חווה עטיה, עוזי דיין (הליכוד), תהלה פרידמן, עינב קאבלה, אסף זמיר (כחול לבן)

4 ח"כים תמכו בפתיחה: יואב סגלוביץ', קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), מתן כהנא (ימינה)

נמנעו: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם), עופר כסיף (הרשימה המשותפת), ניצן הורוביץ (מרצ)

צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button