צבא וביטחון

הותר לפרסום: קטינים גויסו ע"י חמאס לביצוע פיגועי טרור באיו"ש

שב"כ פרסם היום (שני) כי בחודש אוקטובר האחרון נעצרו שני קטינים, תושבי איו"ש מבית אומר, לחקירת שב"כ, בהם קטין בגיל 16 בלבד. חקירת המעורבים חשפה כי הקטינים גויסו באמצעות רשת האינטרנט לקידום פעילות טרור על ידי גורמי חמאס רצועתיים. הקשר למול תשתית החמאס הרצועתית התקיים למול גורמים שונים בחמאס עזה, באופן תדיר ועל פני מספר חודשים, תוך ניהולו ברשתות חברתיות שונות.

מאחורי גיוס השניים עומד בלאל כרדי, תושב רצועת עזה, מיחידת הסייבר של הזרוע הצבאית של חמאס, אשר איתר את הקטינים וגייס אותם לטובת פעילות חמאס.

בחקירת הקטינים בשב"כ עלה כי עתידים היו לקבל נשק, תחמושת, מדים וכסף במטרה לקדם פעילות טרור באיו"ש. הקטינים נתבקשו לבצע משימות שונות עבור ארגון הטרור חמאס- מאיסוף מודיעין אודות ישובים ישראלים סמוכים ועד לפיגוע ירי. בנוסף נתבקשו השניים ליזום חטיפה של אזרח מיישוב ישראלי, הסמוך למקום מגוריהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הציוד שנתפס בבית אחד העצורים. צילום: תקשורת שב"כ

הקטינים נתבקשו לאסוף מודיעין אודות יישובים ישראלים סמוכים, ובתוך כך גם העבירו צילומים של הישובים בת עין וכפר עציון, העבירו מפות ונקודות כינוס של כוחות צה״ל באזור.

בלאל כרדי, המגייס מטעם חמאס ברצועת עזה. צילום: תקשורת שב"כ

השניים אף התנסו ביצור עצמי של מטעני צינור, אך לא הגיעו לרמת מטען איכותי. חמאס הבטיח כי בתמורה למעשיהם יקבלו השניים סכומי כסף והתחייבות שחמאס ברצועת עזה ייקח אחריות על מעשיהם.

החודש הוגשו כתבי אישום נגד השניים בבית משפט הצבאי לנוער ביהודה.

החקירה ממחישה את היקף המאמצים חסרי הגבולות של חמאס לקדם פיגועים ותשתיות טרור באיו"ש תוך ניצול קטינים ופגיעה במשפחותיהם.

משב"כ נמסר: "שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול לסיכול מאמצי חמאס ברצועת עזה להקים תשתיות טרור באיו"ש במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל על מנת לערער את היציבות האזורית."

Back to top button