פוליטי / מדיני

ד"ר אלרעי פרייס: הנתונים מעלים שאנו במצב בו התחלואה עולה

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, סקרה היום (שני) בדיון בוועדת החוקה של הכנסת את מצב התחלואה בישראל.

"לא מועיל להכניס את כל ילדי ישראל לדיגום שיטתי; מתוך כ-21,000 גנים נסגרו 200 שזה פחות מ-1%; 15% מהערים משתנות בתוך שבוע, נכנסות ויוצאות מהירוק; בוחנים מול משרד החינוך את הכלי של איגום מטושים", אמרה.

ד"ר אלרעי פרייס סקרה בפני חברי הוועדה את תכנית היציאה מהסגר: "כשמסתכלים על הנתונים אנחנו במצב שבו התחלואה עולה, היינו כבר במצב של שני ישובים אדומים ועכשיו יש ממוצע שבועי שעומד על 647 ומגיע למצב שבו קשה לרדת כי מקדם ההדבקה עולה. ברגע שהוא עולה מעל 1 נתחיל לראות את העלייה במאומתים במגזר הכללי. במגזר הערבי מקדם ההדבקה הוא 1.05. המשמעות היא שצריך לנהוג בזהירות בפתיחת המשק והחינוך. ערים נכנסות ויוצאות מרשימת הירוקות כל הזמן. 15% מהערים משתנות בתוך שבוע, נכנסות ויוצאות מהירוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתייחסה למערכת החינוך אמרה: "אחרי פתיחת גנים 6-0 עם סיקור לצוות ההוראה, כולל מניעת תחלופה של סייעת בין יותר מ-3 גנים, מסכות וכו' – הגענו למצב בו התחלואה בגנים לא דרמטית.
מתוך כ-21,000 גנים נסגרו 200 שזה פחות מ-1%. זה עניין של ניהול סיכונים. גיל 6-0 הוא הכי פחות מסוכן. אני לא חושבת שזה מועיל להכניס את כל ילדי ישראל לדיגום שיטתי. אם היינו רואים 20% גנים סגורים היה על מה לחשוב".

בתגובה לח"כ אילת שקד (ימינה) שהציעה בדיקות איגום במערכת החינוך אמרה: "לפני 8 חודשים לא הייתה טכניקה של איגום מטושים ורק עכשיו אנחנו יודעים ואנחנו בוחנים עם משרד החינוך את הנושא אבל בדיקה היא כלי לניהול סיכונים אך היא לא תעודת ביטוח".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח