אינטרנטטכנולוגיה

מיזם ייחודי: קרן שלם משיקה מפגשי תמיכה חינמיים להורים בזום

בעקבות המצוקה בתקופת הקורונה של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים: קרן שלם משיקה מפגשי זום חינמיים להנחיה ולימוד כלים גופניים ותנועתיים, שהוכחו כיעילים בהפחתת התנהגויות מאתגרות של אנשים עם צרכים מיוחדים.

קרן שלם, הפועלת לפיתוח שירותים בקהילה לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, השיקה השבוע מיזם ייחודי שנולד בעקבות הקורונה – "זום בא". בפגישה שקיים צוות הקרן עם פורום מנהלות תחום מוגבלויות במחלקות הרווחה ברשויות המקומיות, העלו המנהלות את הצורך בהדרכת הורים בזום בנושא התמודדות עם התנהגויות מאתגרות של ילדיהם שנובעות מהקושי של אוכלוסיה זו להתמודד עם המגבלות והשינויים שהביאה הקורונה לחיינו.

קרן שלם נענתה לאתגר ופנתה לחברת "התערבות מכילה" , המעבירה השתלמויות במסגרות לאנשים עם מוגבלות שכלית המיועדת למקבלי השירות ולצוות בתחום ההתמודדות עם התנהגויות מאתגרות. "התערבות מכילה" גיבשה פורמט מפגשי זום בני שעה אותם מנחה צוות מקצועי, כשכל מפגש מתחיל בחשיפת המשתתפים לכלים פיזיים/תנועתיים לצד כלים מנטלים ורגשיים כדי לסייע להפחית את ההתנהגויות המאתגרות את בני המשפחה בעת הקורונה. בהמשך מוזמנים ההורים לשתף במצוקות ולהעלות שאלות בפני הצוות. המיזם שמתקיים במימון קרן שלם יופעל חודש ימים ומציע 12 פגישות , ובהתאם לביקוש יוחלט בסיומו האם ובאיזה אופן להמשיכו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"לית קרן שלם, ריבה מוסקל: "חיפשנו דרך לסייע למשפחות של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בתקופת הקורונה, שמציבה אתגרים רבים בפני אוכלוסיה זו. מאחר ולא ניתן לתת מענה פרטני, הוחלט על הנגשת השיטה של חברת התערבות מכילה, שמסייעת כבר 20 שנה במתן כלים להתמודדות עם התנהגויות מאתגרות בקרב אוכלוסיות שונות. לאחר שגובש הפורמט של מפגשי הזום, פנתה קרן שלם לרשויות המקומיות וביקשה מהן לפנות לכל המשפחות הרלוונטיות בתחום שיפוטן ולהזמין אותן להשתתף במפגשי 'זום בא'".

מנכ"לית קרן שלם, ריבה מוסקל. צילום: תמנע גבאי – מרקביץ

ליז מאיר וייל, המייסדת והמנכ"לית של "התערבות מכילה": "המטרה שלנו היא לאפשר להורים ליצור למשפחתם סביבה בטוחה. הקורונה גרמה לאנשים רבים עם צרכים מיוחד ים לתחושת ערעור המציאות המוכרת. לדוגמא, התחלופה הגבוהה שנגרמת לעיתים בתקופה זו של צוותים במסגרות החינוכיות עלולה לגרום לתגובות מאתגרות כמו סירוב להגיע אליהן. גם כניסה לבידוד של משפחה לאדם עם צרכים מיוחדים עשויה להוביל להתמודדויות לא פשוטות של בני המשפחה. התנהגות מאתגרת מתבטאת במתח שרירים, נשימה, הבעות פנים או תבניות תנועה, ולכן כדי להתמודד איתה יש צורך בכלים גופניים ותנועתיים. אלה כלים יעילים ומשני איכות חיים".

למידע ולרישום למפגשי "זום בא": https://www.containingmoves.com

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח