חדשות הארץ

חמישה שגרירים הגישו כתבי האמנה לנשיא המדינה ריבלין

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום (רביעי) את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של בלגיה, אוזבקיסטן, שבדיה, נורבגיה ולטביה עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל בטקס רשמי בבית הנשיא. עם הגעת השגרירים נוגנו המנוני שתי המדינות על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן סקרו את משמר הכבוד הצה"לי המצומצם בשל מקבלות הקורונה. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים של בית הנשיא.

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא, היה שגריר בלגיה, ז'אן-לוק בודסון. הנשיא ברך אותו על הגעתו לישראל וציין בהערכה את הגעת המלך פיליפ לאירועים לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ. בדבריו ציין הנשיא את סבתו של השגריר, אליזבת דריימאקר, שהוכרה על ידי "יד ושם" כחסידת אומות עולם ב-2013.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

דריימאקר הצילה שני ילדים יהודים ששהו בביתה, לאחר שאמם ואחותם נשלחו למחנה ההשמדה אושוויץ. בזכות מקום המסתור לו דאגה דריימאקר ניצלו חייהם ועל כך הוכרה כחסידת אומות עולם. "לעולם לא נשכח את המעשה האצילי של סבתך. מעטים מדי עשו זאת, העם היהודי יוקיר לה תודה אלפי שנים," אמר הנשיא בפגישתו עם השגריר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד הדגיש בשיחתם את חשיבות המאבק באנטישמיות ובגזענות על כל צורותיהן המרימות ראשן בימים אלו. הנשיא הבהיר כי אסור לתת מקום לתצוגות אנטישמיות גסות כמו זו שמתקיימת בקרנבל השנתי בעיר אלסט.

לאחר מכן העניקה שגרירת אוזבקיסטאן, פרוזה מקמודובה, את כתב ההאמנה שלה לנשיא, כאישה הראשונה לשמש שגרירה בשירות החוץ האוזבקי. "אוזבקיסטן מוכיחה לעולם כולו שאין מלחמה בין נוצרים למוסלמים", אמר הנשיא לשגרירה והוסיף: "אנו מקווים להוכיח שניתן לחיות יחד בשלום, כפי שאנו חיים יחד בישראל יהודים ומוסלמים, נוצרים ובני כל הדתות."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"תודה לך על קבלת הפנים החמה. אני נושאת עימי דרישת שלום מהנשיא ומממשלת אוזבקיסטן. מאז כינון היחסים בין המדינות שורר ביננו דיאלוג של הבנה וכבוד הדדי. כעת נוכל לקדם פרויקטים ויוזמות חדשים," אמרה השגרירה והודתה לנשיא על דבריו.

לאחר מכן העניק שגריר שוודיה, אריק אולנהאג, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. הנשיא ברך את השגריר ואמר: "יש בין המדינות שלנו יחסים טובים, במגוון תחומים. חשוב לנו להבהיר שאנו מוכנים לשמוע דעות שונות ואחרות הנוגעות לעתיד האזור שלנו, אך חרמות ולחץ מסוג זה לא יעזרו לאף אחד מהצדדים". השגריר הודה לנשיא על קבלת הפנים ואמר: "אנו רואים חשיבות רבה בעבודה משותפת שלנו במאבק נגד האנטישמיות. אנטישמיות היא רעל."

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר נורבגיה, קאר ריידר אס.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הנשיא בירך את השגריר על בחירתה של נורבגיה למועצת הביטחון של האו"ם, ואמר: "השיח באו"ם בנוגע לישראל חייב להשתנות, במיוחד לאור ההזדמנויות החדשות שהביא השלום בין ישראל למדינות ערב."

השגריר הודה לנשיא והתייחס ליחסים הטובים בין המדינות וחשיבות העמקת היחסים הטובים גם בין האזרחים ולא רק בין הממשלות. עוד אמר השגריר כי נורבגיה מעריכה את התמיכה של ישראל בנושא מועצת הביטחון.

אחרון להגיש את כתב ההאמנה היה שגריר לטביה, אייברס גרוזה. הנשיא הדגיש כי הוא מקווה שהיחסים הטובים בין המדינות יבואו לידי ביטוי גם בהצבעותיה של לטביה באו"ם. בתום פגישתם הזמין הנשיא את נשיא לטביה להגיע ולבקר בישראל וציין כי ישמח לקבלו כאן, בירושלים. השגריר הודה על ההזמנה וציין כי לטביה רואה בחומרה גזענות ואנטישמיות ועושה רבות למען המאבק בהם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח