פוליטי / מדיני

נדחתה הצעת החוק לביטול הפטור ממס לשירותים הניתנים לרה"מ

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (ביטול הפטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה), התש"ף-2020 של חבר הכנסת מיקי לוי. לאחר שהתקיימה הצבעה שמית תמכו בהצעה 41 חברי כנסת, מול 50 מתנגדים.

ההצעה מבקשת לבטל בפקודת מס הכנסה את הפטור ממס לתשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בעת משבר כלכלי חסר תקדים לא יתכן כי ראש הממשלה ייהנה מפטור גורף מתשלום מס בגין הטבות המגיעות לו מקופת המדינה, ובכלל זה תחזוקת ביתו הפרטי על כלל המתקנים בו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ מיקי לוי הציג את ההצעה ואמר: "במקום לטפל במיליון מובטלים, 80 אלף עסקים שקרסו וענפים שלמים במשק שנחרבו, ראש הממשלה עסוק בדבר אחד – בסידור הטבות מס לעצמו. אנשים מאבדים את כל עולמם, אין תקציב מדינה כבר שנתיים והגירעון מטפס הרחק מעבר ל-150 מיליארד ₪. ראש הממשלה פשוט מנותק. אין לו ערכים, אין לו מוסר ואין לו יושרה. לכן יש צורך בחוק שיבצע הפרדה ברורה בין מעונו הפרטי למעונו הרשמי, הגיע הזמן לעשות גבול ברור בין קיסריה לבלפור".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

עוד פנה ח"כ לוי לחברי כחול לבן ואמר: "מחברי הליכוד אני לא מצפה לדבר אבל אני פונה אליכם חבריי בכחול לבן- האיש הזה גם ככה לא סופר אתכם, הצביעו בעד ההצעה הצודקת והמוסרית שתגן על הקופה הציבורית"

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, השיב בשם הממשלה: "ראש הממשלה עובד 24/7. לפי חישוב שעשיתי הוא מרוויח נטו כ-35 ש"ח לשעה. יש מלצרים שמרוויחים יותר ואני אפילו לא מדבר על המפכ"ל, מנדלבליט והשופטים. אבל אתם רוצים לשווק אותו כנהנתן ולא מוסרי. אתם לא מתביישים? הבנאדם הזה יכול להרוויח יותר מחצי מיליון דולר על הרצאה אחת. יש פה מסע שקרי שאתם בו מובילים את הציבור למעלה משנה".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, תקף: "אדם שמרוויח יותר מ-53,000 בחודש והוא מיליונר עוד לפני כן, מגיע פעם אחר פעם לכנסת כדי לקושש עוד קצת מכספי הציבור. מנהיגות נמדדת בדוגמא אישית. כל חברי הכנסת שלנו תורמים מ-2015 את כל תוספות השכר שהכנסת נותנת לעצמה כי יש אנשים שם בחוץ וקשה להם, היום יותר מאי פעם. ובזמן הזה נתניהו עסוק רק בלהוציא עוד כמה שקלים, תוך כדי שהוא נכשל בטיפול במגיפה ובכלכלה. זו מבוכה איומה לכנסת ולמדינת ישראל שאנחנו בכלל צריכים לדון בזה".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

כאמור, ההצעה נדחתה ברוב של 50 מתנגדים מול 41 תומכים.

Back to top button