חדשות הארץ

שר התקשורת היה בדרכו לחנוך ציוד תקשורת חדש – שנגנב במהלך הלילה

שר התקשורת יועז הנדל סייר היום (שלישי) בכסייפה ואמור היה להמשיך לתל שבע כדי לחנוך טכנולוגיה שתאפשר אינטרנט חופשי (דמוי wifi) ליישובים – אך הציוד נגנב במהלך הלילה.

הטכנולגיה החדשה היא חלק מתהליך צמצום העשור האבוד בתחום תשתיות התקשורת בישראל. במגזר הערבי עצמו קיים פער עצום שלא מאפשר לימודים ועבודה מרחוק במקומות רבים. הטכנולוגיה מאפשרת לצמצם פערים ולייצר מקומות עבודה. למרות הצורך המהותי הציוד החדש, שאותו הגיע השר לחנוך בתל שבע, נגנב במהלך הלילה ובשל כך הביקור התקיים רק בכסייפה.

שר התקשורת אמר בסיום הביקור: ״לפני חמישה חודשים ביקרתי בתל שבע והתחייבתי שאדאג לכל אזרח ישראלי כדי שיוכל ללמוד ולעבוד מרחוק. לצערי חלק מהתשתיות בתל שבע נגנבו הלילה. לעומת זאת, בכסייפה יש אינטרנט מהיר. הסיפור כולו בשני מקומות במגזר הבדואי. צריך לומר את האמת: אין לנו משילות בנגב. זה נובע משנים ארוכות של הזנחה. מהעדר אחריות של ראשי רשויות, מיד חלשה של משטרת ישראל ומהעדר אכיפה שיטתית, עקבית ונוקשה של מערכת המשפט עם נטייה לענישה מקלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר שר התקשורת: "שר ביטחון הפנים צריך לקחת אחריות ולהתעסק באתגרי המשילות, למנות מפכ״ל ולשים קץ לכאוס בנגב ובגליל, עם כל הכבוד לעיסוק בבלפור. יש לנו משימה לאומית לשלב את ערביי ישראל עם זכויות וחובות, לייצר משילות ותהליך ישראליזציה. לא עושים את זה באמצעות ״הכלה״ אלא בעזרת מדיניות נחרצת. תשתיות תקשורת מתקדמות הן כלי עוצמתי לצמצום פערים וליצירת מקומות עבודה. אני מתכוון לפעול איפה שיודעים לקחת אחריות. משטרת ישראל ומערכת המשפט חייבים לעשות חשבון נפש. זה לטובת אזרחי ישראל במגזר הבדואי״.

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח