פוליטי / מדיני

כהונתו של קצין הכנסת ניצב יוסף גריף הוארכה בשנה נוספת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה היום (שני) פה אחד להיענות לבקשת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין והאריכה את כהונתו של קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף בשנה נוספת.

קצין הכנסת מונה לתפקידו ב- 2 בנובמבר 2010 לתקופה של חמש שנים. ב- 21 ביולי 2015 כהונתו הוארכה לתקופה של חמש שנים נוספות.

בנסיבות חריגות של התמודדות עם נגיף הקורונה, ביקש יו"ר הכנסת להאריך את כהונתו בשנה נוספת עד ל- 1 בנובמבר 2021.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל הכנסת, סמי בלקש, אמר בדיון: "הבקשה להארכת כהונת הקצין, נובעת מכך שקצין הכנסת ממונה על ההתמודדות עם נגיף הקורונה בכנסת, וכי הוא ממלא את תפקידו בצורה מצוינת. לאור המצב, ובהתאם לסעיף 8 לחוק משכן הכנסת, נראה לנו שראוי להאריך את כהונתו בשנה נוספת." בלקש ציין כי יו"ר הכנסת התייעץ עם סגניו לנשיאות הכנסת, ואלו תמכו בהצעתו.

חברי הכנסת טלי פלוסקוב, עוזי דיין, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס, וחמד עמאר ציינו לשבח את תפקודו של קצין הכנסת ואף הם תמכו בדעה כי בתקופה מאתגרת כזו, לא ראוי להחליף את קצין הכנסת.

לאחר שהוועדה אישרה את המינוי, יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג זימן לדיון את ניצב גריף ובישר לו כי הוועדה החליטה להאריך את כהונתו.

גינזבורג ציין לשבח את פעולתו והודה לו על תפקודו. לדבריו, פרלמנטים רבים בעולם נסגרו כתוצאה מהתפרצות הנגיף. ואילו אצלנו, הפרלמנט תיפקד כראוי על אף המגבלות. הכנסת הינה הלב הפועם של הדמוקרטיה. אפילו השבעת כנסת נערכה בעיצומו של הנגיף. אמר גינזבורג.

קצין הכנסת ניצב יוסף גריף אמר לאחר קבלת המינוי, כי הוא שמח ונרגש לקבל את המינוי בפעם השלישית. "אני מודה ליו"ר הכנסת ולמנכ"ל הכנסת על התמיכה והאמון שהם נותנים בי."

לדבריו, נכון להיום, אף שבבניין הכנסת היו מעל 70 חולים מאומתים, שרשרת ההדבקה בין כותלי משכן הכנסת הייתה בקרב שבעה אנשים בלבד. מה שמוכיח את העמידה בהנחיות ושימרה על בריאותם של חברי הכנסת ועובדי הכנסת, אמר גריף.

כאמור, עפ"י החלטת ועדת הכנסת, כהונתו של קצין הכנסת הוארכה בשנה נוספת פה אחד.

צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח