חדשות הארץ

הנשיא ריבלין לתלמידים: כשאתם שומרים על עצמכם, אתם שומרים גם עלינו

לרגל החזרה לבתי הספר, ביקר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הבוקר (ראשון) בבית הספר 'קשת' שבשכונת תלפיות-מזרח בירושלים, בו לומדים יחדיו תלמידים דתיים, מסורתיים וחילונים. את הביקור ליוו שר החינוך יואב גלנט, ראש העיר ירושלים משה ליאון ומנהלת בית הספר רוחמה תמיר. בית הספר 'קשת' משתתף בתכנית ׳תקווה ישראלית בחינוך׳, אותה מקדם בית הנשיא, לחיזוק הממלכתיות והשותפות בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית, ויצירת תשתית משותפת.

במהלך ביקורו שוחח הנשיא עם צוות המורים וצוות מנהל חינוך ירושלים אודות אתגרי התקופה ובפרט אתגר הלימודים המקוונים. המורות סיפרו כי בשכבות הנמוכות אתגר הלמידה מורכב ביותר כי הילדים נדרשים לסיוע בכל היבטי התפעול וכן בהיבטי התוכן שנדרשים לתיווך.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הנשיא שמע מהשר על תכנית חלוקת המחשבים לבתי הספר והדגיש כי המשרד יעשה רבות על מנת לוודא כי הפערים בהיבטי המחשוב יצומצמו. הנשיא שיתף את השר וראש העיר על מיזם ״מתחשבים" אותו הוא מקדם- יוזמה לאומית לאיסוף, שדרוג וחלוקה של מחשבים לתלמידים ולתלמידות בפריפריה הגיאוגרפית-חברתית של ישראל, אשר יצאה לדרך באפריל האחרון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המיזם מקודם בברכתו של נשיא המדינה ובהובלת הפורום הכלכלי-חברתי ונשיאות המגזר העסקי לצד שורה ארוכה של חברות פרטיות, אנשי עסקים, עמותות, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות במטרה לצמצם את הפער הדיגיטלי הקיים בישראל. עד כה נאספו למעלה מ-10,000 מחשבים, חולקו כ-3,000, והיעד הוא 200 אלף מחשבים בשנתיים הקרובות.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

לאחר מכן נפגש הנשיא עם תלמידי כיתה ד' וביקש לשמוע מהם על חווית החזרה לבית הספר: "מה שלומכם יקירי? איך זה לחזור לכיתה?,״ שאל הנשיא וסיפר על ההתרגשות שאחזה בנכדיו לקראת היום הזה. התלמידים סיפרו על השמחה לחזור ועל שמחת המפגש עם החברים. המחנכת של כיתה ד'4 חווה טרייטל, סיפרה על ההתאמות שעשתה בלימודי ה׳זום׳ כדי שאפשר יהיה להרגיש גם את הקשר האישי דרך המחשב.

״אני קצת מודאגת שאולי שכחתי את החומר. וקצת שאולי החברים התרחקו כי הם היו עם חברים אחרים כשלא היינו בבית ספר,״ סיפרה אחת התלמידות. מיכאל סיפר שכשהוא יצא בבוקר גם ההורים שלו הרגישו שמחה, כי ״גם הם רוצים קצת שקט.״ הילדים סיפרו על הפעילות הגופנית שעליה הקפידו במהלך התקופה ועל החשיבות של היציאה למשחקי כדור ומפגש עם החברים במהלך ימי המרחק מבית הספר.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הנשיא אמר לילדים כי הוא שמח על היכולת לחזור יחד למפגש פנים אל פנים ואמר: ״המפגש הישיר עם המורים והחברים הוא חשוב ביותר. אתם לומדים יחד – חילונים ודתיים – ואתם יכולים ללמד את כולנו שגם במאבק נגד הנגיף עלינו לשלב ידיים – יהודים ולא יהודים, חילונים, דתיים וחרדים. זה הזמן לשתף פעולה, ולגלות בגרות ואחריות כדי לנצח את הנגיף, להקפיד על ההנחיות, להיבדק ולהישמר. הנגיף עשוי להימצא בכל מקום רק אם נשמור על הכללים – נצליח לגבור עליו!"

עוד הוסיף: "אתם כל כך יקרים לנו. שמרו על עצמכם. כשאתם שומרים על עצמכם, אתם שומרים גם עלינו – על אמא ואבא, על סבא וסבתא, על האחיות והאחים. יש לכם אתגר בשנה הזאת – להתרגל לשגרת לימודים משתנה, לא צפויה," הוסיף הנשיא והדגיש כמה הוא מלא הערכה למורי ומורות ישראל, שמחפשים דרכים יצירתיות להמשיך את קיומם התקין של השיעורים על אף הנסיבות המורכבות.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

שר החינוך יואב גלנט ברך גם הוא את התלמידים ואמר: ״בית הספר ״קשת״ הוא אחד מאלפי בתי ספר יסודיים בהם שבו הבוקר תלמידי כיתות א׳ עד ד׳ ללימודים. אני שמח כי תכניתי, לפיה תלמידי הכיתות הראשונות ישובו לארבעה ימי לימודים בשבוע לפחות, מתממשת, ומברך את המנהלים והמורים על עשייתם החיונית והברוכה למען התלמידים. הגננות, המורות והמורים הם הגיבורים של הגל השני. איחולי הצלחה לתלמידות ולתלמידים היקרים לנו מכל – נמשיך לעשות הכל על מנת שתוכלו ללמוד בביטחון."

עוד אמר שר החינוך: "משרד החינוך ערוך להחזיר גם את תלמידי הכיתות הבוגרות יותר ללימודים בבתי הספר. זהו מהלך הכרחי לצמצום הפערים החינוכיים והרגשיים שנוצרו בחודשים האחרונים. זוהי תקופה מורכבת ומאתגרת לכולנו, והיעד שהצבנו לעצמנו ברור: שנת הלימודים התשפ״א לא תהיה שנה אבודה. באחריות וברגישות הנדרשת נפעל להשיב את מרב התלמידים אל בתי הספר. אני מודה לנשיא המדינה על תמיכתו הבלתי מסוייגת בתלמידי ישראל ועל כך שפינה את הזמן כדי להגיע ולברך את התלמידים והמורים שחזרו היום לשגרת הלימודים בבית הספר."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש העיר ירושלים הודה לנשיא ולשר על הביקור, שיבח את הצוות החינוכי על פועלו ואמר: "לראות את הילדים חוזרים בחזרה לספסל הלימודים זה משמח. החינוך והאינטרקציות הרבות שמתרחשות בכותלי בתי הספר תורמות רבות לילדים ולעתידם. לאט ובטוח נפתח את כל כיתות הלימוד בעיר ואני מייחל שנחזור לשגרה מלאה בהקדם. אני קורא לכולם, המשיכו להקפיד על ההנחיות."

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בתוך כך הושק היום כבכל שנה 'אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך׳.

נשיא המדינה יעניק זו השנה החמישית את אות הנשיא לתקווה ישראלית בחינוך, לבתי ספר נבחרים המובילים עשייה למען ביסוס השותפות בין המגזרים השונים בחברה הישראלית: חילונים, חרדים, ערבים ודתיים. השנה יעניק הנשיא את האות גם לתנועות וארגוני נוער המובילים עשייה כזו.

צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

תקווה ישראלית בחינוך, בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך ופורום דב לאוטמן, מבקשת לחזק את הממלכתיות והשותפות בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית, ליצור תשתית משותפת לזרמי החינוך הנפרדים: ממלכתי, ממלכתי-דתי, ערבי וחרדי, להתמודד עם הקיטוב החברתי ועם האתגרים החינוכיים שמציפה התקופה האחרונה ולקדם, במיוחד בימים אלו, היכרות, חיבור ופעולה משותפת בין צוותי חינוך ותלמידים מארבעת הזרמים. לאור אלו, יינתן האות על עשייה בימי שגרה כמו גם על עשייה חינוכית בתחום במהלך משבר הקורונה.

הנשיא קרא לנשות ואנשי החינוך להגיש את מועמדותם ואמר: "בימים אלה מתחוור לנו עד כמה חינוך לשותפות הוא חיוני והכרחי. אני מזמין אתכן ואתכם, הניצבים בחזית העשייה, להגיש את מועמדותכם, יחד אין אתגר שלא נוכל לו. יחד נחדש תקווה ישראלית!"

הגשת מועמדות:

בתי ספר ותנועות וארגוני נוער ממגוון החברה הישראלית העוסקים בעשייה ובחינוך לשותפות – מוזמנים להגיש את מועמדותם לאותות על בסיס עבודתם החינוכית בתחום, שהתקיימה בשנות הפעילות תשע"ט-תש"ף, 2020-2019.

להגשת מועמדות לבתי ספר ולתנועות וארגוני נוער לחצו כאן

Back to top button