חדשות הארץ

קבינט הקורונה אישר פתיחת בתי כנסת, צימרים ומספרות החל מראשון

קבינט הקורונה אישר הלילה (שישי) כי ביום ראשון הקרוב (1.11.20) יחל השלב השני בתכנית היציאה מהסגר. על פי ההחלטה מסגרות החינוך לילדים בכיתות א'-ד' בלבד יפתחו החל מיום ראשון , למשך 4 ימים לפחות בכל שכבת גיל. מספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 20 למעט במקרים חריגים :

• משרד החינוך יקיים מנגנון החרגה שיאפשר לעד 10% מהכיתות ללמוד בקבוצות של עד 24 תלמידים, תוך מתן עדיפות למוסדות הנמצאים באזורים בעלי שיעור תחלואה נמוך.

• יעשה מאמץ מרבי לצמצם ערבוב קבוצות בפעילות הצהרונים. ניתן יהיה לצרף ילדים של עד שלוש קבוצות קבועות מאותה שכבת גיל, ובלבד שהמספר הסופי לא יעלה על 28 ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• כל התלמידים ואנשי הצוות יעטו מסכה בכל עת, לרבות בהסעה לפעילות כאמור וממנה, למעט בעת אכילה או בפעילות גופנית.

כמו כן, הוחלט כי הפעילות תתקיים כך שכל איש צוות יוכל ללמד שלוש קבוצות לכל היותר, למעט מורים לחינוך גופני ובלבד שבכל עת יעטו מסכה וישמרו על מרחק של שני מטרים לפחות בינם לבין התלמידים.

בנוסף הוחלט כי כל התלמידים יעטו מסכות בלימודים, לרבות תלמידי כיתות א' ו-ב', וכי התלמידים יאכלו את ארוחותיהם בשטח פתוח, ואם הדבר לא אפשרי, בישיבה בשולחן נפרד לכל תלמיד בכיתה.

בהפעלת אוטובוסים תתבצע הפרדה באמצעות השארת שורת מושבים ריקה בין החלק הקדמי של ההסעה לבין חלקה האחורי.

מעבר לנושא החינוך, הוחלט כי יתאפשרו טיפולי 1X1 (מספרות, קוסמטיקה וכיוצ"ב). בנוסף, רפואה משלימה, צימרים במשפחות גרעיניות ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות. בתי התפילה יתאפשרו עד 10 אנשים במבנה ו-20 בחוץ.

התקנות יובאו לאישור הקבינט היום (שישי) ויכנסו לתוקף ביום ראשון בבוקר.

עוד הוחלט בקבינט, לאמץ את ההמלצה לצמצם את המתווה כך שייפרס על פני 6 שלבים ולא 9 כפי שצוין בהתחלה. תכולת השלבים תהיה כמפורט בהצעה המתכללת שהוצגה ע"י המל"ל, למעט בתחום החינוך.

לגבי השלבים והתהליך לחידוש הפעלתה של מערכת החינוך (לאחר השלב הקרוב שכבר סוכם), תבוצע עבודת מטה ותוגש המלצה נפרדת ע"י צוות בין-משרדי בהשתתפות משרדי החינוך, הבריאות, האוצר, ההשכלה הגבוהה ומשרד רה"מ.

באשר למסחר: פתיחת חנויות רחוב בלבד (מסחר-קמעונאי, לא מרכזי קניות, לא שווקים וכיוצ"ב) תותר החל מיום ראשון הבא – 8.11.20, בתנאים שיוסכמו ע"י משרדי הבריאות והאוצר, לשם הפחתת סיכוני התחלואה והקלה על ניטור באי המקום. זאת, ככל שנתוני התחלואה לא יחרגו מהמדדים שנקבעו לשלב ב' של תכנית היציאה.

בהחלטת הקבינט הדגישו כי אם הירידה בתחלואה תגיע קודם לכן, לממוצע שבועי של 500 נדבקים ליום (או למטה מכך) – ניתן יהיה להקדים את הפתיחה.

Back to top button