צבא וביטחון

גנץ לשר ההגנה האמריקאי: ההסכם עליו חתמנו מסייע ליצור תנאים לשלום

שר הביטחון בני גנץ אירח היום (חמישי) את מזכיר ההגנה של ארה"ב, מארק אספר, ובירך אותו על הגעתו לביקור בישראל. גנץ נפגש עם אספר, שנמצא בסיור עבודה באזור, כחלק מהשיח המתמשך בין משרד הביטחון בישראל לבין משרד ההגנה של ארה"ב.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

לאחר שקיבל את פניו של המזכיר אספר בירידה מטיסתו, ליווה גנץ את אספר לסיור בסוללת כיפת ברזל בשדה התעופה בן גוריון, אותה רכשו לאחרונה האמריקאים מחברת רפא"ל. שם תודרכו השניים על ידי מנכ"ל רפא"ל, אלוף (מיל׳) יואב הר אבן, וראש מנהלת חומה במפא"ת, משה פתאל. תפעול וחשיבות מערכת כיפת ברזל הוצגו למזכיר ההגנה על ידי סגן טובה ויניק, חיילת בודדה אשר עלתה מסן דייגו, התגייסה ב-2018 ומשרתת כלוחמת במערך ההגנה האווירית.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

משם המשיכו השניים לפגישה, אליה הצטרפו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אמיר אשל, והרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי. במהלך הפגישה סקרו שני הצוותים את המרכיבים הקריטיים של שיתוף הפעולה הביטחוני בין משרד הביטחון למשרד ההגנה ביחס לשינויים במזרח התיכון. השניים דנו בחובה לשמור על ביטחון ויציבות אזוריים ועל העמידה מול איראן. לבסוף, לקח גנץ חלק בפגישתו של מזכיר ההגנה עם ראש הממשלה נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ הביע את הערכתו למעורבותו האישית של אספר בתהליך שהוביל להצהרה משותפת בפנטגון בשבוע שעבר, בה אישר את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל והתווה את הכוונות לשדרג משמעותית את היכולת הצבאית של ישראל לטובת היציבות האזורית.
השניים אישרו מחדש את מחויבותם ההדדית לברית האיתנה ולשיתוף פעולה הביטחוני בין שתי המדינות.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גנץ אמר לאספר: "גם בזמן שהמציאות באזור משתנה, היציבות והשלום באזורנו נשמרים. ההסכם המשותף עליו חתמנו בשבוע שעבר, מבטיח כי לישראל יהיו הכלים הנחוצים להתמודד עם כוחות תוקפנים ולשמור על עליונותה באזור. מה שמאפשר לה גם להמשיך להיות בת ברית חזקה של ארצות הברית, וגם מסייע ליצור תנאים לשלום ולשגשוג באזור."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח