משפטי/פלילי

13 שנה לאחר שהורשע ברצח: אסיר עולם הורשע מחדש במשפט חוזר

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (חמישי) מחדש את ויקטור גואטה, אסיר העולם שהורשע ברצח יצחק איזו שוורץ בנתניה לפני יותר מעשור. המשפט החוזר התקיים בשל העובדה שהקלטות של מדובבים מתא המעצר שלו תויקו בטעות בתיק אחר ולא הועברו לגורמים בהגנה המשפטית של גואטה.

עו"ד אורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז הגיב להרשעתו של גואטה: "אנחנו נמצאים אחרי ניהול של משפט חוזר, בסיומו קיבל ביהמ"ש פה אחד את עמדתנו והרשיע את הנאשם ברצח בכוונה תחילה של יצחק איזו שוורץ ז"ל בשנת 2004. ביהמ"ש גזר על הנאשם את עונש החובה הקבוע בחוק- מאסר עולם. בהליך הקודם הנאשם הורשע פה אחד בבית משפט המחוזי ובבית משפט העליון."

עוד אמר עו"ד רינצקי: "ההליך בענייננו, דהיינו משפט חוזר, הינו הליך ייחודי שהסכמנו לו לאחר שהפרקליטות גילתה, מספר שנים לאחר שהסתיים המשפט, חומר חקירה רלוונטי שלא הועבר להגנה בהליך המקורי. מיד עם גילוי החומר, ההגנה עודכנה והחומר הועבר לרשותה. במסגרת בקשת הנאשם למשפט חוזר, הסכמנו לעריכת המשפט תוך שהדגשנו שלטעמנו מכלול חומר הראיות, כולל החומר החדש, עדיין מוביל להרשעת הנאשם. הליך זה הינו דוגמא לכך שמערכת המשפט יודעת לבדוק את עצמה, במקרים המתאימים, ולנהל משפטים גם בחלוף זמן רב מביצוע העבירה, תוך הקפדה על זכויות הנאשם וניהול הליך הוגן".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בית המשפט המחוזי בתל אביב. ארכיון. צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח