חדשות חוץ

יו"ר הכנסת: היום אלה יהודים ומחר יהיו אלה אחרים

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא דברים הערב (רביעי) בפורום הבלקני למאבק באנטישמיות, בו נאמו גם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, נשיא האיחוד האירופי, דיוויד סאסולי ואישי ציבור בולטים נוספים מכל רחבי העולם.

אלבניה, היא המובילה בין מדינות הבלקן בתחום המאבק באנטישמיות כיום. יש לציין כי בתקופת השואה עשו האלבנים מאמץ יוצא דופן להצלת יהודים, כך שאלבניה היא המדינה היחידה ביבשת בה מספר היהודים לאחר מלחמת העולם השנייה היה גבוה יותר מאשר לפניה. לא פחות מ-73 חסידי אומות עולם באים ממדינה קטנה זאת, בת פחות מ-3 מיליון תושבים כיום.

יו"ר הכנסת אמר במהלך הכנס כי "האנטישמיות מעולם לא נעלמה. בימינו יש גם אנטישמים "נאורים", המסתתרים מאחורי דה-לגיטימציה וחרמות על מדינת ישראל, מאחורי תנועות של "צדק חברתי" ו"תקינות פוליטית". זה קורה לא רק בפינות החשוכות ביותר של האינטרנט, אלא בפומבי. עלינו לשאול עצמנו בכנות: איך הגענו למצב הזה? ומה אנחנו יכולים לעשות בנדון?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף לוין והתייחס להסכמי השלום החדשים: "אני פונה אליכם היום ממזרח תיכון חדש, שונה בתכלית מאשר לפני כמה חודשים. הסכמי השלום שנחתמו, כמו גם התחממות היחסים של ישראל עם סודן, החלו להפיל חומות של חשד ובורות והחליפו אותן בשיתופי פעולה. אני מקווה שאלה יובילו לחשיפה לישראל ולידע רב יותר אודותיה, וכך לרמות נמוכות יותר של אנטישמיות, גם באזורנו. היום אלה יהודים – מחר יהיו אלה אחרים. בואו נגיד לא ל- BDS, לא לסטנדרטים כפולים לגבי מדינת היהודים ולא לאנטישמיות".

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח