פוליטי / מדיני

הפרלמנט הצ׳כי הגדיר את חיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור

הפרלמנט הצ׳כי החליט היום (רביעי) להגדיר את ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור וקוראת לממשלת צ'כיה לפעול להרחבת ההכרזה על הארגון באיחוד האירופי. הפרלמנט הצ'כי הוא התשיעי באירופה המגדיר את חיזבאללה כארגון טרור ב- 2020.

הפרלמנט הצ'כי קבע בהחלטתו כי חיזבאללה הינו ארגון טרור אשר מערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה איום על הדמוקרטיות באשר הן. הוא מצטרף לפרלמנטים באוסטריה, גרמניה ושווייץ שכבר קיבלו לאחרונה החלטות בנושא חיזבאללה. החלטת הפרלמנט התקבלה ימים ספורים לאחר הודעת ממשלת אסטוניה על איסור כניסת פעילי חיזבאללה לשטחה והודעת ממשלת גואטמלה בדבר הכרזה על חיזבאללה כארגון טרור. משרד החוץ מוביל מאמץ בינסוכנותי להגברת הלחץ הבינלאומי על חיזבאללה, ובשנה וחצי האחרונות 12 מדינות הצטרפו לרשימת המדינות הרואות בארגון חיזבאללה על כל זרועותיו ארגון טרור.

שר החוץ גבי אשכנזי הגיב להתפתחות: "החלטת הפרלמנט הצ'כי אשר קובעת כי ארגון חיזבאללה על כל זרועותיו הינו ארגון טרור מצטרפת להחלטות שקיבלו בחודשים האחרונים פרלמנטים נוספים וממשלות באירופה ובאמריקה הלטינית. צ'כיה היא ידידת אמת של ישראל. אני מודה לחברי הפרלמנט על ההחלטה החשובה ומקווה שהחלטה זו תתורגם לצעדים נוספים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ קרא למדינות נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ללחץ על חיזבאללה, להוציא את פעילותו אל מחוץ לחוק ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור.

צילום: pexels
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח