משפטי/פלילי

ח"כ ארבל: הפרקליטות מטייחת בפרשת ההתעללות בעובד החרדי

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) שיגר הערב (שלישי) מכתב לנציב תלונות הציבור השופט בדימוס דוד רוזן, על כך שלדבריו, גורמים בפרקליטות מטייחים את חקירת האמת בפרשת ההתעללות על רקע לאומני בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים.

במכתב, כתב ארבל על פרטי האירוע: "לפני כחודשיים המדינה הזדעזעה לאחר שפורסם סרטון קשה בו נראים עובדי שופרסל ממוצא ערבי מתעללים ומכים עובד חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף בגוש עציון. בסרטון ניכר כי העובדים מעבירים את עמיתם מסכת ארוכה של התעללות והשפלה, בין היתר העובד צולם כשהוא קשור בניילון נצמד, אינו חובש כיפה, כשעובד אחר סוטר לו ומחייבו לחזור על דבריו. במהלך אירועים אלו העובדים קיללו את העובד החרדי ואת העם היהודי. מחקירת המעורבים במקרה עלה כי העובדים התעללו בעובד בעל הצרכים המיוחדים במספר מקרים שונים לאורך שנה, הטילו אווירת טרור במקום העבודה ויצרו סביבת עבודה בלתי אפשרית לעובד."

עוד הוסיף ארבל כי "מוקדם יותר הערב נודע כי פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) החליטה להגיש כתב אישום נגד אחד מהעובדים בלבד ולפטור את יתר העובדים שהיו מעורבים במעשים החמורים בלא כלום. לא פחות חמור מכך, נגד העובד, כמאל חמידאן, תושב בית ג'אלה, הוגש כתב אישום בגין עבירה של תקיפה לפי סעיף 379 לחוק העונשין, חלף ייחוס עבירות הולמות יותר למעשים, כגון תקיפה בנסיבות מחמירות לפי סעיף 382(א), תקיפה ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור לפי סעיף 144ו, תקיפה או התעללות בחסר ישע לפי סעיפים 368ב ו-368ג לחוק. ניתן לומר, בזהירות המתבקשת, כי כל אחת מעבירות אלו היו הולמות יותר את נסיבות המעשה, חומרתו הרבה, היסוד העובדתי והנפשי של המעשים הקשים ועושיהם והעובדה כי מדובר בשרשרת אירועי התעללות ולא במקרה יחיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אבקשך לפעול לבירור הליך קבלת ההחלטות בפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) במקרה זה", הבהיר ארבל, "ובעיקר כיצד ומדוע התקבלו ההחלטות שלא לפעול נגד מרבית העובדים שהיו מעורבים במעשים החמורים ולייחס למעורב המרכזי עבירה קלה של תקיפה סתם, ללא נסיבות מחמירות, בניגוד לכל היגיון משפטי או לשכל הישר ובניגוד לעובדות עצמן כפי שנאספו בתיק החקירה ונראו בסרטון הקשה. אודה לעדכוני בדבר ממצאי הבדיקה".

ח"כ משה ארבל, מגיש העתירה מטעם תנועת ש"ס
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח