חדשות הארץ

הישוב האופטי הראשון בישראל: סיבים אופטיים נפרסו במטולה

בזק הכריזה היום (שלישי) על סיום פריסת הסיבים האופטיים במטולה. מדובר בפריסת סיבים מלאה, כך שכל תושבי מטולה יוכלו בקרוב מאוד ליהנות מקצב גלישה העומד על 1 גיגה. למעשה, מדובר ביישוב הראשון בישראל המחובר במלואו לסיבים האופטיים של בזק. עד היום הקצב המקסימלי במטולה עמד על עד 100 מגה. חיבור מסחרי של לקוחות ראשונים יתאפשר בתוך שבועות בודדים.

לאחרונה אישר משרד התקשורת את מתווה הסיבים, ובעקבותיו הכריזה בזק כי תחבר לקוחות פרטיים ראשונים לסיבים האופטיים תוך מספר שבועות בלבד, זאת לאחר שדירקטוריון החברה אישר את הכניסה לפרוייקט הסיבים. מדובר במהלך בעל השפעות מרחיקות לכת על שוק האינטרנט בישראל, ועל הכלכלה והמשק הישראלי כולו.

צילום: דוברות בזק

גיל שרון, יו"ר בזק, אמר: "קבוצת בזק נמצאת בימים אלו בתנופת השקעות בסיבים אופטיים ובדור 5 המציבות אותה בעמדת זינוק מצויינת לקראת אתגרי השוק העתידיים, תוך שמירה על היתרון הטכנולוגי והשירותי של החברות בקבוצה. פריסה נרחבת ומהירה של רשת הסיבים הגדולה במדינה תצעיד את ישראל קדימה ותתרום לחוסנה וכלכלתה של המדינה. אנו מברכים את שר התקשורת, יועז הנדל, שפעל במהירות ובנחישות לקידום הנושא ואפשר לאזרחי המדינה ליהנות בכל מקום בעתיד הקרוב מתשתית סיבים מהטובות בעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, אמר: "ההכרזה שלנו במטולה אינה מקרית, ומהווה הצהרת כוונות מבחינת בזק. ההגדרות הנוכחיות של מרכז ופריפריה עומדות להשתנות כבר בקרוב, כאשר רוחב הפס הזמין למשקי הבית יטשטש את הפערים הגאוגרפיים, ויאפשר אינספור יכולות חדשות לאזרחי ישראל, ללא קשר למקום מגוריהם הפיזי . בזק תשטוף את ישראל בתשתית הסיבים המתקדמת ביותר, ממטולה ועד אילת, במרכז ובפריפריה, לאורך הגבולות ובעומק המדינה".

צילום: דוברות בזק

עוד הוסיף מזרחי כי "התקופה האחרונה ממחישה יותר מתמיד את הצורך באינטרנט יציב ואיכותי ותפקידה של בזק היא לאפשר זאת לכלל אזרחי ישראל".

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, אמר: "זאת בשורה אדירה. אני שמח שמצפון הגיעה הבשורה ליישוב הראשון בארץ שכולו סיבים אופטיים. מטולה הפכה להיות מובילה בתחום. אני רוצה להודות לחברת בזק ולשר התקשורת על ראיית הפריפריה. תושבי מטולה ייהנו משירותי אינטרנט הכי מהירים בארץ".

מדובר בפרויקט המורכב והיקר ביותר בשוק התקשורת היום, אשר במסגרתו הושקעו מאות מיליוני שקלים, ויושקעו בו עוד מיליארדי שקלים. לצורך הפרויקט, בזק נערכת לקליטה של מאות אנשי תשתית וטכנאים, במטרה לעבות את מערך השטח של החברה. בתוך כך, החלה בזק בתכנון פריסה במספר ערים בישראל, ותאיץ את קצב הפריסה במהלך השנה הקרובה, זאת באמצעות מאות עובדים של החברה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח