חדשות הארץ

750 מחשבים חולקו למוסדות החינוך בצפת

שר החינוך החל בחלוקת מחשבים בטקס חגיגי בצפת שם חולקו 750 מחשבים למוסדות החינוך בעיר שיושאלו לתלמידים ללמידה מרחוק בעידן הקורונה

שר החינוך יואב גלנט פתח היום (שלישי) בעיר צפת את מבצע חלוקת 150 אלף מחשבים ניידים ו-70 אלף טלפונים כשרים עבור תלמידות ותלמידי מערכת החינוך. יחד עם ראש העיר, שוקי אוחנה, חולקו 700 מחשבים עבור תלמידי העיר עליהם נוספו 50 תרומת עמותת אחינועם. במהלך השבועות הקרובים תימשך חלוקת המחשבים מטעם משרד החינוך ליתר הרשויות המקומיות ברחבי ישראל. בעיריית צפת מציינים: מתחילת הקורונה חילקנו מעל ל 2,000 מחשבים!

צילום : עיריית צפת

בעיר צפת חולקו במהלך החודשים האחרונים ביוזמת העירייה ובאמצעות מוסדות החינוך שריכזו את פניות ההורים בוועדה מיוחדת, כ 1,250 מחשבים אליהם נוספו היום עוד 750 לפטופים למוסדות השונים ברחבי העיר ובכך העיר צפת מצמצמת באופן ניכר את החוסר במחשבים בקרב תושבים שאין בביתם מחשבים כלל, עם 2,043 מחשבים שגויסו באמצעות עיריית צפת, משרד החינוך, תכנית מחשב לכל ילד, שותפות פאלם-ביץ', עמותת אחינועם, תכנית תקשוב, מפעל הפיס, קרן רש"י וכו'. ראוי לציין כי גם 700 המחשבים החדשים הועברו למוסדות החינוך ושם יקיימו וועדה להשאלת המחשבים לתלמידים הזקוקים לכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודה לשר על שיתוף הפעולה והסיוע הנרחב לעיר צפת ופתיחת הפרויקט מבירת הגליל: "זה יום חג אמיתי לילדי העיר צפת ובשורה של ממש. ברחבי הארץ תלמידים רבים שאין בביתם מחשבים ולשמחתי בעבודה אינטנסיבית וגיוס נרחב שביצענו באגף החינוך הצלחנו לגייס כמות גדולה מאוד של מחשבים – למעלה מאלפיים מחשבים בחודשים האחרונים, שיתנו מענה לילדי העיר צפת במוסדות החינוך וגם למצב של למידה מרחוק כמו בימים אלו". המחשבים חולקו למוסדות הממלכתיים, ממלכתי דתיים וחרדיים בעיר צפת כאשר כל מוסד יבצע מיפוי פנימי וישאיל לתלמידים על פי צורך.

צילום : עיריית צפת

שר החינוך יואב גלנט התייחס לחזרה ללימודים בשבוע הבא: ״הקבינט החליט שכיתות ג'-ד' יחזרו ללימודים במתווה של קפסולות, שכיתות א'-ב' ילמדו במתכונת של חצאי שבועות והנחה אותי, שר החינוך, למצוא את המתווה האופטימלי ולפעול בהתאם. לכן, יחד עם ראשי הערים ומנהלי בתי הספר, נפתח את הלימודים לכיתות א'-ב' ליותר משלושה ימים – ובחלקים ניכרים של הארץ זה יהיה ארבעה ימים. יש מקומות שיהיו גם חמישה ימים. אנחנו נשענים על 13 אלף מורים שגייסנו לכיתות ג'-ד' ואנחנו נמצא דרך שלא כל המורים האלה יהיו בכיתות ג'-ד', אלא שחלק מהם ילמדו בכיתות א'-ב'. משרד החינוך יאפשר גמישות ניהולית למנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, זאת בכפוף לכללים ולנהלים שייקבעו על ידי המשרד״.

צילום : עיריית צפת

בנוגע לחלוקת המחשבים בעיר אמר השר: "שמחתי לפתוח את מבצע חלוקת המחשבים באזור בעיר צפת, יחד עם ידידי הוותיק ראש העיר שוקי אוחנה שמשקיע רבות בחינוך ילדי העיר. בחודשים הקרובים נמשיך לחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל דרך אלפי בתי ספר בכל רחבי הארץ, ובכך נקדם את המהפכה הדיגיטלית במשרד החינוך״.

צילום : עיריית צפת

השר הצהיר עם כניסתו לתפקיד כי אחד מהדגלים המרכזיים שהוא יניף יעסוק בצמצום הפערים הטכנולוגיים, והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית. לאור זאת, הוא גיבש תכנית לאומית רחבת היקף, וגייס לטובתה סכום של 1.2 מיליארד ש"ח. תכנית זו כוללת שורה רחבה של פעולות ובכלל זה חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי מערכת החינוך שידם אינה משגת.

שר החינוך יואב גלנט, מנכ"לית רשת עמל רוית דום עייני וראש העיר שוקי אוחנה העניקו מחשבים ניידים לשירה מזוז מכיתה ואביעד בן לולו מכיתה י"א בבית הספר הרב תחומי בצפת, לאחר מכן העניק השר מחשבים גם למגזר החרדי בצפת בבית הספר בית חנה בעיר.

צילום : עיריית צפת

מנכ"לית רשת עמל, עו"ד רוית דום עיני, אמרה: "זהו מקום פורץ דרך מבחינתנו. הכנסנו פה יחד עם מיקרוסופט ויחד עם גוגל תכניות חדשניות, בחרנו להתחיל אותן דווקא פה. יש כאן הצלחה גדולה. יש פה תלמידים שהמחשבים יעזרו להם מאוד ללמוד, התקשוב יעזור להם. אנחנו ממשיכים בכל הכח, נותנים לכל התלמידים באשר הם. זהו יום חג. לחלוקת המחשבים אני קוראת 'התיק של הילד'. חשוב מאוד שלכל ילד יהיה מחשב בבית כדי שיוכל ללמוד בצורה מיטבית, וימשיך במעגל הלמידה. מבחינתי זה חלום, יש פה מהפכה, בצפת ובכל מדינת ישראל. יישר כח ותודה לשר החינוך, שפורץ דרך, לא מוותר ולוקח הכל קדימה בצורה יעילה ומהירה".

במהלך הביקור שוחח ראש העיר עם השר על הערכות העיר צפת לחזרת מוסדות החינוך לפעילות וציין כי העיר צפת נמצאת במוכנות מלאה להפעלת מוסדות החינוך וכי על ממשלת ישראל להעביר את הסמכויות לרשויות : "צפת רשות חזקה שהוכיחה את יכולתה לנהל את המשבר, תנו לראשי הערים לקבל את ההחלטות ולנהל את המשבר, כך נוריד את התחלואה ונחזיר את המערכות לפעילות בצורה אחראית ושקולה אנחנו יודעים הכי טוב מה צריכה העיר שלנו ומה צריכים התושבים שלנו״ אמר אוחנה

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח