חדשות הארץ

אושר בקריאה ראשונה: הסדר מיוחד ל- "איי תיירות"

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית אליה הוצמדה הצעה פרטית של ח"כ איתן גינזבורג למתן סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש, המתייחסת לאזור תיירות מיוחד – העיר אילת או אזור עין בוקק – חמי זוהר.

כדי למנוע את קריסתם של העיר אילת ושל אזור עין בוקק-חמי זוהר ולאפשר לתושבי המדינה לנפוש באותם אזורים גם במציאות הקשה שעמה מתמודדת מדינת ישראל בשל משבר הקורונה, ובשים לב למאפיינים הייחודיים של אזורים אלה, הן מבחינת ההסתמכות הכלכלית באותם אזורים על הפעילות התיירותית הקיימת בהם והן מבחינת מאפיינים גאוגרפיים של ריחוק והפרדה משאר אזורי המדינה, מוצע לאפשר לממשלה לקבוע הסדר ייחודי של "איי תיירות" בעיר אילת ובאזור עין בוקק-חמי זוהר.

על פי המתווה המוצע, אם רמת התחלואה בעיר אילת או באזור עין בוקק-חמי זוהר תהיה נמוכה, תתאפשר באותם אזורים פתיחה של מתקני אירוח כהגדרתם המוצעת. יצוין כי בשלב מאוחר יותר, באופן הדרגתי ובהתאם לרמת התחלואה, תהיה אפשרות לפתוח גם עסקים נוספים באותם אזורים שישרתו את האורחים של מתקני האירוח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל, מוצע כי דרכי הגישה לאזורים אלה יהיו בפיקוח באופן אשר יאפשר בקרה אפקטיבית ככל הניתן, במטרה לשמור על אותם אזורים כאזורים ""סטריליים", תוך שמירה על רמת התחלואה הנמוכה בהם.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: " הנזק הכלכלי והחברתי לאותם אזורים, העיר אילת ואזור עין בוקק-חמי זוהר, הנסמכים באופן מובהק על הפעילות התיירותית ואשר ספגו פגיעה אנושה בעקבות המשבר, עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון שיאפשר את קיום הפעילות התיירותית בהם בצורה בטוחה ולאורך זמן.

זאת ועוד, לאזור עין בוקק-חמי זוהר מאפיינים ייחודיים של "אי תיירות" בלא אוכלוסייה מקומית העלולה לבוא במגע עם המתארחים במלונות כפי שקיים באזורים אחרים במדינה. מאפיינים אלה מאפשרים יצירת "אזור סטרילי" שאליו יוכלו להגיע נופשים עם ממצא שלילי לנגיף הקורונה בבדיקה שערכו להימצאות הנגיף )להלן – תוצאה שלילית בבדיקת קורונה( או שהחלימו מהנגיף, ובכך למזער את הסיכון להדבקה בנגיף ואת התפשטות התחלואה כתוצאה מפתיחת המלונות באזור זה.

המתווה המוצע בא לאזן בין הצורך לשמור על בריאות הציבור לבין הצורך בסיוע ממשי לשם מניעת קריסה כלכלית בעיר אילת ובאזור עין בוקק-חמי זוהר, הנסמכים באופן מובהק על הפעילות התיירותית, ושבהם נמצאים כ–%30 מכלל מיתקני האירוח במדינה."

14 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

בודקים את הנכנסים. צילום: דוברות עיריית אילת
Back to top button