בריאות

שפעת בצל הקורונה: מכבי מפעילה ניידת חיסונים במחוז ירושלים ושפלה

קופת חולים מכבי שירותי בריאות הודיעה היום (שני) כי בצל המאבק לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, החלה להפעיל ניידת ייעודית לחיסוני שפעת במחוז ירושלים ושפלה. בהתאם להנחיית משרד הבריאות יינתן החיסון לקבוצות סיכון בלבד.

הניידת עתידה להגיע לערים ירושלים, מודיעין עילית, לוד, רמלה והסביבה ויישובי גוש עציון. מדובר בניידת נגישה המותאמת גם לבעלי כיסאות גלגלים ומצוידת בכל האבזור הדרוש למתן החיסון. במטרה לשמור על האוכלוסיות בסיכון מהידבקות ולמנוע התקהלות, מכבי מבצעת את החיסונים באתרים ומתחמים ייעודיים שנפתחו לשם כך וגם בתוך הסניפים מעבר לשעות הפעילות. חלק מהאוכלוסיות בסיכון גבוה יחוסנו בבתיהן.

עקב מחסור עולמי בחיסונים ועקב הנחיית משרד הבריאות יינתנו כאמור החיסונים תחילה לחברים מקבוצות סיכון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החיסון נגד שפעת מורכב מ-4 זנים מומתים בהתאם להרכב שהומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי.

הנגיף מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר. על כן, מעבר לקבלת החיסון, מדגישים במכבי כי ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה.

על מנת למנוע התקהלויות ולשמור על בטיחות המטופלים והמטפלים, קבוצות הסיכון יתחסנו בתיאום תור בלבד. זאת בניגוד לשנים קודמות בהן לא היה צורך לזמן תור לחיסון. פרטים מלאים על אופן זימון התורים יישלחו בהודעה אישית למטופלים שבקבוצות הסיכון. מידע נוסף ניתן יהיה לקבל במוקד "מכבי ללא הפסקה" בכוכבית 3555.

אירית קובנט מנהלת הסיעוד המחוזית במכבי אומרת כי "השפעת היא מחלה מסוכנת ועל פי פרסומי ארגון הבריאות העולמי, כל שנה ישנם בין 3-5 מיליון מקרים קשים של תחלואה בשפעת ובמיוחד בשנה זו בה אנו מתמודדים גם עם נגיף הקורונה ישנה חשיבות רבה לחיסון האוכלוסיות שנמצאות בסיכון. אנו מקווים שבשל ההנחיות לריחוק חברתי ושמירה על היגיינה מוגברת בצל הקורונה, אנחנו נראה פחות תחלואה השנה בישראל אבל אל לנו להיות שאננים: מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן לפני בוא החורף ולהגן על עצמם ככל הניתן".

צילום: יח"צ, מכבי שירותי בריאות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח