חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: כל אישה שמתמודדת עם סרטן השד היא עולם מלא

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הזניק הבוקר (שני) את ק"מ הריצה האחרון של מירוץ "גמאני רצה" לציון חודש המודעות לסרטן השד. הנשיא הזניק את הרצות, נשים חולות ומחלימות מסרטן השד, לריצת הסיכום של קמפיין המודעות לסרטן השד "מקיפים את כדור הארץ בריצה". המשתתפות יצאו לריצה חגיגית משערי בית הנשיא עם חולצות ורודות על מנת להודות לאלפי הישראלים שנרתמו ורצו במהלך החודש להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של המחלה.

צילום: חיים צח/ לע"מ

לרגל האירוע עטה הנשיא מסיכה ורודה ויצא אל הרצות כשסרט ורוד על דש חליפתו. גם מאבטחי בית הנשיא עטו מסכות ורודות, וקירות אולם הטקסים של בית הנשיא הוארו גם הם בורוד.

צילום: חיים צח/ לע"מ

"גמאני רצה" הוא מיזם התנדבותי ארצי המורכב כולו מקבוצות ריצה של נשים המתמודדות עם סרטן השד ומחלימות. בקהילה, רצות מעל 1,000 נשים, המודרכות על ידי כ- 60 מאמנים ומאמנות ריצה במעל ל-40 ישובים בישראל, כולם בהתנדבות מלאה. כדי להגביר את המודעות למחלה, פתחו במיזם גיוס המונים לקילומטרים של ריצה שמטרתו לאסוף מכל רצי ישראל 40,075 ק"מ ולהקיף את כדור הארץ בריצה בחודש אוקטובר. עקב מגבלות נגיף הקורונה, במקום מרוצים משותפים, יצאו הרצים והרצות באופן פרטני ובמגבלות הסגר בשעות הפנאי, ושיתפו את תרומת הק"מ שרצו בפוסטים שעלו ברשתות החברתיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח/ לע"מ

באירוע ההזנקה נשאו דברים גם יפית אלפרסון אלמליח, מחלימה מסרטן השד ומנהלת קהילת 'גמאני חליתי בסרטן השד' ומייסד "גמאני רצה" עמרי פדהצור.

צילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה פנה לרצות ברחבי הארץ ואמר: "גם-אני רץ. רץ איתכן בגוף, בלב ובמחשבה. כל אישה שמתמודדת עם סרטן השד, כל אישה שמחלימה, היא עולם מלא. של חלומות, של רצונות, של אהבות, של פחדים. של חיים! וכל המציל נפש אחת, אישה אחת כזו – הציל עולם מלא!"

סרטן השד אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. זו המחלה הממאירה הנפוצה ביותר בקרב נשים, בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל. "זו לא גזירת גורל!," אמר הנשיא. "אבחון וגילוי מוקדם הם התרופה הטובה ביותר לסרטן השד. אנא, לכו להיבדק. גם עכשיו. שכנעו את בנות הזוג להיבדק, את האימהות שלכן, את הבנות, החברות. אל תיתנו לקורונה לנצח את הסרטן. זו לא סתם בדיקה זו לא עוד בדיקה. זו בדיקה מצילת חיים!"

צילום: חיים צח/ לע"מ

"מיזם 'גמאני רצה' הוא מיזם נפלא של שותפות, של עוצמה, של ערבות הדדית. עם ישראל הוא עם של ערבות הדדית. זה כוחנו. רוצו, הקיפו את כדור הארץ וכבשו את העולם!" אמר הנשיא והזניק את הרצות לק"מ האחרון במסע ההסברה המופלא אליו יצאו החודש.

"גילוי מוקדם הוא מאוד חשוב, אבל גם 'הביחד' לא פחות חשוב," אמרה יפית אלפרסון אלמליח, מחלימה מסרטן השד ומנהלת קהילת 'גמאני חליתי בסרטן השד'. "בהזדמנות זו אנחנו רוצות להודות לכל אלפי האנשים שלקחו חלק ורצו למעננו מצפון הארץ ועד אילת ילדים, חיילים, קהילות יהודיות שלבשו חולצות ורודות ויצאו לרוץ למען העלאת המודעות ולמען החלמתן של נשים."

Back to top button