פוליטי / מדיני

אשכנזי לשר החוץ לברוב: לא תתאפשר התבססות של איראן בסוריה

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש לפני שעה קלה (שני) עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, במסגרת ביקורו המדיני של השר אשכנזי באתונה. 

זאת פגישתם הראשונה של השרים לאחר שתי שיחות טלפון שקיימו ביניהם.

צילום: דוברות משרד החוץ

השר אשכנזי ולברוב נועדו בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בה נכחו שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, סמנכ"ל אירו-אסיה, גרי קורן וראש מטה החוץ, חיים רגב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החוץ אשכנזי הציג בפני השר לברוב את ההתפתחויות החיוביות בתהליך השלום במזרח התיכון, חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודאן.  

צילום: דוברות משרד החוץ

במוקד השיחה נדונו הסוגיה האיראנית, חשיבות השמירה על היציבות במזרח התיכון, וההתמודדות מול ארגוני הטרור ובעיקרם, החיזבאללה.

שר החוץ, גבי אשכנזי: "ישראל מעריכה את השיח והתיאום עם ממשלת רוסיה למניעת התבססות איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת זליגת אמל"ח ונשק מדוייק לידי החיזבאללה בלבנון, הפועל בחסות האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבת ערובה לפעילות טרור חובקת עולם".

עוד דנו שרי החוץ בקידום סדר היום הבילטרלי הנרחב בין שתי המדינות.

אשכנזי ולברוב בירכו על ההכנות למפגש המתוכנן בפורמט מקוון של הוועדה המעורבת הבינ-ממשלתית לשת"פ כלכלי בין רוסיה לישראל וסיכמו לקדם השלמת אשרור הסכם האימוץ בין שתי המדינות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים אפשריים במאבק העולמי בקורונה. 

בהמשך היום ייפגש השר אשכנזי עם ראש ממשלת יוון ושר החוץ היווני, ומחר ייפגש עם שר החוץ הקפריסאי ולאחר מכן יתקיים מפגש טרילטרלי יוון-ישראל-קפריסין

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח