בריאות

גוש בבלוטת מגן בגודל 5 ס"מ הוצא בניתוח אנדוסקופי

גוש בגודל 5 ס"מ, הוסר בניתוח חדשני לכריתת בלוטת מגן, ללא חתך חיצוני, אשר בוצע ביחידת אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, של המרכז הרפואי פדה-פוריה. ד"ר נדאל אסדי ציין כי מדובר בגוש הגדול ביותר מסוגו שהוסר בשיטה זו בישראל.

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

טינה תחאוחה, בת 21 מכפר קמא , הגיעה למרכז הרפואי פדה-פוריה כדי להסיר גוש שהתגלה, באונה השמאלית של בלוטת המגן. "זה התחיל לפני חצי שנה בערך, ומאד הפריע לי לבלוע, גם בשינה הרגשתי שהגוש לוחץ לי בגרון ומפריע לי לנשום".

הצעירה שבועיים אחרי הניתוח. צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

בניתוח חדשני הסיר ד"ר נדאל אסדי, רופא בכיר ביחידת אף אוזן גרון וניתוחי ראש-צוואר, את האונה השמאלית של הבלוטה. ד"ר אסדי, הסביר, "ביצענו ניתוח חדשני לכריתת בלוטת מגן, ללא חתך בצוואר. הניתוח מבוצע בצורה אנדוסקופית דרך החלק הפנימי של השפה התחתונה , משם גולשים לצוואר מתחת לעור ומוציאים את הבלוטה. גישה זו מונעת צלקת חיצונית. בניתוח הסרנו גוש בגודל של 5 ס"מ שהוא הגדול ביותר שהוסר בשיטה הזו בישראל ובין הגדולים בעולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כך נראה הגוש בצוואר לפני הניתוח. צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

יש לציין כי הניתוח החדשני מבוצע רק במספר קטן של בתי חולים במרכז הארץ, בצפון הניתוח מבוצע רק במרכז הרפואי פדה- פוריה.

כשבועיים לאחר הניתוח ניתן לראות כי בצוואר אין סימני חתך או שטפי דם, ולא ניתן להבחין בסימן לניתוח. טינה אמרה כשהגיעה לבדיקת ביקורת במרכז הרפואי, "אני מאד מרוצה, מרגישה מצוין. לא רציתי שתישאר לי צלקת או סימן על הצוואר, ככה מבחינה אסתטית זה נראה ממש טוב, היום כמעט אי אפשר לשים לב שעברתי ניתוח בצוואר. אני מודה לצוות שליווה אותי ומאד הרגיע אותי ".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח